اخبار سلامت

شرکت 5000 نفر در آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرخندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه هشتم شهریور ماه) از روند برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی دانشنامه دانشنامه دانشگاه ایران بازدید کرد. علوم پزشکی.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون دایره المعارف بورد تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آزمون ها نشان دهنده کیفیت کار پزشکی است. در کشور و تاکید داریم که ارائه خدمات پزشکی باید طبق استاندارد باشد. و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ظفرکندی با بیان اینکه حدود 5 هزار نفر در سراسر کشور در آزمون بورد دانش تخصصی و فوق تخصصی شرکت کردند، گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون از اول مهرماه شروع به کار می کنند.

وی افزود: هدف اساتید طراحی کننده سوالات آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی، معرفی دانش آموختگان با کیفیت و نخبه جامعه پزشکی کشور برای ارائه خدمات به مردم شریف کشورمان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سیاست ها و برنامه های آموزشی وزارت بهداشت در دوره جدید گفت: در حوزه آموزشی تابع مقرراتی هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ کرده است. و شورای اسلامی و تاکید داریم که کیفیت آموزش پزشکی کاهش نیابد.» .

وی ادامه داد: زمانی که بحث افزایش ظرفیت مطرح می شود باید در کنار آن بودجه و امکانات لازم نیز فراهم شود.

لازم به ذکر است دایره المعارف بورد تخصصی و فوق تخصصی در راستای مشارکت متخصصین پزشکی در دوره فلوشیپ یا استخدام در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می گردد.

آزمون دیپلم در 24 رشته تخصصی و 26 رشته تخصصی گروه علوم پزشکی در 10 منطقه دانشگاهی بزرگ کشور در حال برگزاری است.

مرحله اول این آزمون 17 شهریور ماه به صورت کتبی و مرحله شفاهی و مصاحبه این آزمون در بین پذیرفته شدگان مرحله کتبی بین 25 تا 21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا