سلامت خانواده

شرکت کنندگان غایب باید بخوانند – اقتصاد آنلاین

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ حسین پژدی در گفت وگویی اظهار داشت: بر اساس ماده 2 قانون خدمت وظیفه عمومی، هر مرد ایرانی از اول ماه به سن 18 سالگی می تواند خدمت کند و مشمول مقررات عمومی است. خدمت و طبق ماده 58 این قانون مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمت خود را مشخص نکنند. غایب محسوب می شوند.

جانشین وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه بر اساس ماده 58 قانون وظیفه عمومی به کارکنانی که غیبت اولیه آنها حداکثر تا سه ماه باشد و مشمولانی که غیبت اولیه دارند سه ماه اضافه خدمت تعلق می گیرد. بیش از سه ماه است.

6 ماه اضافه خدمت شامل می شود، تصریح کرد: کسانی که مدت غیبت اولیه آنها بیش از یک سال باشد. علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، فراری محسوب و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: مشمولان غایبی که تاکنون نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند، مشمول محرومیت اجتماعی از جمله ناتوانی در ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی و غیره هستند. عدم صدور مجوز اخذ مجوزهای استخدامی، ممنوعیت خروج از کشور و سایر موارد با آن مواجه است.

سرهنگ حسین پندی اظهار داشت: در صورت بکارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه ها، کارگاه ها، شرکت ها، مدارس، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه های دولتی و خصوصی طبق مواد 63 و 63 قانون وظیفه عمومی با آنان برخورد می شود. مجازات به مراجع قضایی معرفی می شوند.

این افسر پلیس در پایان گفت: دست اندرکاران برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا با کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvatifeh@ از آخرین به. از اخبار مربوطه خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا