شروع شغل مغازه لوازم آرایشی در 1404 !

سلام وقت بخیر! من حمید امیدی هستم و قصد دارم در این مقاله درباره راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی در سال 1404 صحبت کنم!
آیا این کار پر سود است؟ با افزایش قیمت دلار میصرفه مغازه لوازم آرایشی راه انداخت؟
کدام مناطق برای راه اندازی این مغازه مناسب تر است؟
چه نکاتی را باید رعایت کنیم که سود آوری بیشتری در این شغل داشته باشیم؟
شروع یک مغازه لوازم آرایشی در سال ۱۴۰۴ میتواند یک فرصت عالی برای کسب درآمد باشد، اما نیاز به برنامهریزی دقیق دارد.
اینجا یک راهنمای کلی برای شروع این کسب و کار آورده ام:
اول از همه تحقیق!
قصد راه اندازی مغازه لوازم آرایشی را در کدام منطقه دارید؟ آیا در تهران فعالیت دارید؟
در این صورت باید بدانید در بازار 15 خرداد رقبای بسیار قدیمی و قدرتمندی دارید!
در حال حاضر ونک انتخاب خوبی برای راه اندازی مغازه لوازم آرایشی است (به دلیل اشباع نشدن بازار منطقه ای!)
در اینصورت حتما موارد زیر را مد نظر داشته باشید :
- بررسی تقاضای بازار و برند های محبوب (برند ایرانی بهتر است یا خارجی؟ – مطابق منطقه از نظر اقتصادی)
- انتخاب مکان پررفت و آمد (مراکز خرید، بازار ها، خیابان های اصلی)
- تحلیل رقبا و پیدا کردن مزیت رقابتی
پلتفرم ها را دست کم نگیرید!
فروشگاه های لوازم آرایشی از شغل های قدیمی محسوب می شود!
در هر شغل قدیمی همیشه افرادی پیش گام بوده اند و در حال حاضر سهم بزرگی از بازار را قبضه کرده اند!
اما فضای مجازی و استفاده از پلتفرم هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام هنوز هم فضای بسیاری برای فروش دارند.
اگر قصد راه اندازی مغازه محصولات آرایشی دارید، حتما در پلتفرم ها حاضر باشید و حتی بابت آن آموزش ببینید.
اگر می خواهید این پلتفرم ها را یاد بگیرید، در زیر اشخاص سر شناس هر رشته را آورده ایم :
اشخاصی که با شما برای فعالیت در فضای مجازی کمک می کنند!
- یادگیری اینستاگرام برای فروش لوازم آرایشی : معین فرجی
- یادگیری یوتیوب برای فروش لوازم آرایشی : محمد پسندیده
- یادگیری سئو برای فروش بیشتر : حمید امیدی
تامین اجناس با بهترین قیمت و حاشیه سود بالا
یکی از مهمترین بخش های راه اندازی فروشگاه، همیشه تامین اجناس است.
برای راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی، شما به صد ها قلم موارد زیر نیاز دارید :
- انواع رژگونه ها با پیگمنت های مختلف
- انواع هایلایتر ها
- انواع پنکک ها
- رنگ های مو در برند های خارجی و ایرانی
بدین منظور حتما باید لوازم آرایشی صورت را بصورت عمده بخرید!
یکی از فروشگاه های آنلاین و حضوری عمده فروشگاه مسی شاپ است.
مشتری مداری!
طی سال هایی که کار می کردم، همیشه به فکر سود و پول بیشتر بودم!
در عین حال باید بگویم که همیشه درآمد پایینی داشتم.
طرز فکرم را تغییر دادم و از سود رسیدم به ارائه خدمات کمک کننده به مشتری!
غیر قابل باور بود که درآمدم 2 برابر شد!
این روز ها همه اجناس آرایشی می فروشند! اما پیدا کردن مشتریان راضی و وفادار هنر است و کار سخت!
وقتی مشتریان به مغازه شما می آیند، چه احساسی می گیرند؟
برخورد شما با آن ها چطور است؟
آیا با آن ها بی حوصله صحبت می کنید و فقط به فکر پولشان هستید؟
یا با دلسوزی کامل آن ها را راهنمایی می کنید؟
استفاده از مولتی برند ها!
سعی کنید در راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی همیشه به این فکر باشید که جنستان جور باشد!
فرض کنید در دسته پنکک ها برند های زیر را موجود دارید :
- نوت
- بورژوآ
- شون
- و …
اما مشتری به مغازه شما می آید و یک پنکک صورت برند فلومار می خواهد!
در اینصورت یا نزدیک ترین محصول را به او پیشنهاد کنید، یا اینکه از برند فلومار بیشتر در مغازتان موجود کنید.
معمولا مشتریان قبل از خرید می دانند که چی بخرند!
اما آن دسته که هنوز نمی دانند کدام برند بهتر است، باید راهنمایی شوند.
پیگمنت ها بسیار مهمند!
در سال های اخیر پیگمنت لوازم آرایشی به اشتباه معیاری برای کیفیت یک رژ گونه یا هایلایتر به شمار می آیند!
این در حالیست که ما در دنیای لوازم آرایشی، (به طور مثال) رژگونه با پیگمنت پایین هم داریم!
اما عموما در بازار ایران، مردم و بخصوص خانم ها به دنبال تمامی لوازم آرایشی های با پیگمنت بالا هستند!
در صورتی که پیگمنت های پایینتر لوازم آرایشی در آرایش های لایت و ملایم نقش بسزایی دارند!
اما با این حال در خرید لوازم آرایشی، سعی کنید 70 درصد از برند های پیگمنت بالا تهیه کنید (خواهان این مدل در بازار بیشتر است).
برند های پر طرفدار لوازم آرایشی در ایران
پر فروشترین برند های لوازم آرایشی در ایران شامل برند های ایرانی و خارجی می شوند.
سعی کنید از این برند ها بیشتر تهیه کنید :
برند های ایرانی پرطرفدار!
- مای (My) – دارای طیف گستردهای از لوازم آرایشی و بهداشتی
- کالیستا (Callista) – طراحی مدرن و رنگهای متنوع
- سینره (Cinere) – تمرکز بر محصولات طبیعی و گیاهی
- اینلی (INLAY) – محصولات باکیفیت و مقرونبهصرفه
- هیدرودرم (Hydroderm) – تخصصی در محصولات مراقبت از پوست
- مارال (Maral) – بیشتر معروف در رنگ مو و محصولات جانبی
برند های خارجی پرطرفدار!
- مک (MAC) – حرفهای و مورد استفاده در سالنهای آرایشی
- میبلین (Maybelline) – قیمت مناسب و تنوع بالا
- نیکس (NYX) – رنگهای متنوع و کیفیت خوب
- دیور (Dior) – لوکس و با ماندگاری بالا
- لانکوم (Lancome) – مخصوص میکاپهای حرفهای
- فلورمار (Flormar) – تنوع رنگی زیاد و مقرونبهصرفه
- وت اند وایلد (Wet n Wild) – اقتصادی و با کیفیت خوب
- لورآل (L’Oreal) – یکی از پرفروشترین برندهای جهان
مدارک لازم برای راه اندازی مغازه لوازم آرایشی 1404!
برای راها ندازی قانونی مغازه، به مجوزهایی نیاز دارید که معمولاً از اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی دریافت میشود.
مدارک لازم شامل:
- کارت ملی و شناسنامه
- سند یا اجاره نامه مغازه
- دریافت کد مالیاتی و ثبت در سامانه مالیاتی کشور
تأمین سرمایه و برآورد هزینهها
- اجاره مغازه (حداقل از 200 میلیون تا 1 میلیارد تومان پیش پرداخت بسته به منطقه مغازه)
- خرید مغازه (از 1.5 میلیارد تومان تا 10+ میلیارد تومان)
- دکوراسیون و قفسه بندی (از 50 تا 100 میلیون تومان)
- خرید محصولات آرایشی (از 300 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان)
- تبلیغات و بازاریابی ( بسته به روش بازاریابی متفاوت است – بطور مثال سئو سایت لوازم آرایشی میانگین ماهیانه 10 میلیون تا 20 میلیون تومان هزینه دارد)
- هزینه های جانبی (متفاوت اما از 30 تا 50 میلیون تومان)
روش های بازاریابی و تبلیغات
راه اندازی پیج اینستاگرام لوازم آرایشی : سرمایه اولیه (دوربین فیلم برداری یا گوشی با کیفیت حدودا 70 میلیون تومان)
سئو سایت لوازم آرایشی : راه اندازی وبسایت (15 تا 20 میلیون تومان) + سئو سایت (ماهیانه 10 تا 15 میلیون تومان حدود 8 ماه)
بیلبورد های تبلیغاتی : بسته به محل بیلبورد بین 20 تا 100 میلیون تومان
همکاری با اینفلوئنسرها : معرفی محصولات توسط میکاپ آرتیست ها و بلاگرهای زیبایی تأثیر بالایی دارد.(بین 50 تا 100 میلیون تومان)
چاپ تراکت تبلیغاتی : بین 10 تا 15 میلیون تومان (ارزانترین روش تبلیغات مغازه لوازم آرایشی اما بازدهی محدود