اخبار سلامت

شرایط معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان نوپا

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین سرمایه های مردم انقلاب اسلامی است، گفت: نظام سلامت جایگاه رفیع نظام سلامت را حفظ کرد و به ارتقای آن کمک کرد. در حوزه سلامت امروزه افق های جدیدی از جمله پزشکی شخص محور و پزشکی بازساختی پدیدار شده است و با تغییر پارادایم، راهکارهای فناورانه جدیدی در درمان بیماری هایی ایجاد شده است که بشر تاکنون نتوانسته بر آن ها غلبه کند. از نگاه به درمان و سلامت

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر کار فناورانه افزود: حرکت جامعه سلامت و اساتید دانشگاه های علوم پزشکی به سمت فناوری یک ضرورت جدی است. از آنجایی که حوزه سلامت ارتباط مستقیمی با بازار مصرف، اقتصاد و مشتریان دارد، می تواند به صورت نیاز محور و عملیاتی فعالیت کند. بهترین موفقیت ها در شرکت های دانش بنیان زمانی حاصل شده است که فعالان حوزه سلامت با شناسایی شرایط، نیازها و بازارها، مجوزها و فرآیندها در توسعه محصولات، فناوری ها و خدمات جدید مشارکت داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: سازوکار شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان ارتقا یافته و شرکت های دانش بنیان جدید می توانند پس از حداکثر 6 ماه فعالیت فناورانه دانش بنیان شوند. شرکت های جدید می توانند تا 5 سال اول دانش بنیان شوند و زمانی که گردش مالی آنها از 5 میلیارد تومان بیشتر نباشد مشمول معافیت مالیاتی می شوند.

فیروزآبادی از تغییر رویکرد بنیاد ملی نخبگان در شناسایی و حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: سیستم شناسایی بنیاد ملی نخبگان از خوداظهاری و تکمیل فرم به شناسایی فعال تبدیل می شود و برگزیدگان جشنواره های بزرگ سلامت می توانند به عضویت این سازمان درآیند. بنیاد ملی نخبگان

وی با تاکید بر حمایت بنیاد ملی نخبگان از اساتید ویژه دانشگاه های علوم پزشکی، یادآور شد: حمایت بنیاد ملی نخبگان به جای اینکه بر اساس مطالبه افراد باشد، بر اساس اساتید خواهد بود. به این ترتیب اساتید ویژه توسط بنیاد ملی نخبگان شناسایی می شوند و تمامی امکانات بنیاد اعم از تسهیلات پژوهشی و خدمت سربازی در بسته های مختلف در اختیار اساتید نخبه قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا