سلامت خانواده

شایع ترین علائم تومور مغزی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، تومور مغزی نه تنها بر طول عمر افراد مبتلا تاثیر می گذارد، بلکه می تواند کیفیت زندگی این افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ایسنا در گزارشی نوشت: در سال 2023 تقریباً 25000 نفر در آمریکا به تومور مغزی مبتلا می شوند. انواع مختلفی از تومورهای مغزی و راه‌های درمان آن‌ها وجود دارد که یک تیم درمانی و مراقبت‌های بهداشتی ممکن است برای بیمار در نظر بگیرند.

تومورهای مغزی اولیه آنهایی هستند که از مغز منشا می گیرند، مانند گلیوبلاستوما، مننژیوم یا سایرین از این گروه. تومورهای متاستاتیک مغزی نیز از سایر قسمت های بدن منشا می گیرند اما به مغز یا نخاع منتقل می شوند.

یکی از متخصصان کلینیک مایو در این باره می گوید: بیمارانی که با تومورهای مغزی مراجعه می کنند ممکن است گاهی سابقه سردرد طولانی داشته باشند و به جای بهبودی، سردرد بدتر و بدتر می شود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، تشنج و غش ناگهانی از دیگر علائم تومورهای مغزی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

تشخیص این بیماری نیاز به تصویربرداری از مغز با اسکن مغزی MRI و معاینه توسط متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب دارد.

به گفته این متخصص کلینیک مایو، درمان تومور مغزی ترکیبی از اول، تشخیص و دوم، یک بحث چند رشته ای است.

او می گوید: همه با هم بحث می کنیم و سعی می کنیم یک درمان و مدیریت شخصی را برای آن بیمار پیاده کنیم.

او خاطرنشان می کند که درمان می تواند شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ترکیبی از این موارد باشد.

اگرچه همه ممکن است تومور مغزی را تجربه کنند، اما تحقیقات نشان داده است که عواملی مانند سن، ابتلا به بیماری هایی مانند چربی خون، فشار خون و قند خون، مصرف نوشیدنی های الکلی، سابقه خانوادگی، اضافه وزن و قرار گرفتن در معرض نور. آفتاب و اشعه های مضر می تواند خطر ابتلا به این بیماری را چند برابر کند.

تومور مغزی مانند هر بیماری دیگری با یک سری علائم و نشانه ها ظاهر می شود. دانستن این علائم به تشخیص کمک می کند. البته فراموش نکنید که علائم این بیماری بسته به اندازه و محل آن متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که اکثر افراد مبتلا به تومور مغزی علائم زیر را خواهند داشت:

– سردرد

– تشنج

– مشکلات بینایی

– مشکلات تعادل یا هماهنگی

– اختلالات گفتار یا زبان

– ضعف یا بی حسی در یک طرف بدن

– تغییر در رفتار یا خلق و خو

– سردرد صبحگاهی

– حالت تهوع یا استفراغ

– سرگیجه

– مشکل در تمرکز یا حافظه

– مشکل خواب

– مشکل در بلع

– مشکل در کنترل ادرار یا مدفوع

کارشناسان توصیه می کنند که می توانید با رعایت برخی توصیه ها، از جمله پرهیز از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سرطان زا، کنترل فشار خون و کلسترول، حفظ وزن مناسب، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم، خطر ابتلا به تومور مغزی را کاهش دهید. داد

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا