سلامت خانواده

شاید مجبور شویم پرستار و پزشک بیاوریم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله چراغی با تاکید بر اینکه اگر راه حلی برای طول عمر پزشکان و پرستاران در کشور اندیشیده نشود و قوانین اجرایی نشود با مشکل جدی کمبود کادر درمانی مواجه خواهیم شد، افزود: آمار اعلام شده در مورد مهاجرت کادر پزشکی از جمله پرستاران درست است و هر روز شاهد خروج نخبگان و پزشکان از کشور هستیم و اگر وضعیت مهاجرت به همین منوال پیش برود و معیشت و طول عمر آنها در نظر گرفته نشود، در در آینده نزدیک مجبور به واردات پرستاران و پزشکان بی تجربه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت باید دغدغه پرستاران را جدی بگیرد، گفت: قطعا دغدغه این قشر را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و پیگیری خواهیم کرد. البته در زمان رای اعتماد وزرای پیشنهادی ظفرخندی ما خواستار توجه ویژه به مشکلات مدعیان سلامت شدیم و اکنون به آنها و دولت نسبت به دو برابر شدن مهاجرت و مشکلات پرستاران هشدار جدی می دهیم.

چراغی یادآور شد: رئیس جمهور بر مشکلات کادر درمان تسلط کافی دارد و امیدواریم در جهت رفع آن گام بردارد و ما در مجلس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. البته مهم ترین راه حل برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان از جمله پرستاران، توجه ویژه به معیشت آنان و همچنین ارتقای شاخص های کلان حوزه درمان و دانش و مهارت پرستاران و ایجاد بسترهای مناسب است. رضایت لازم در کادر درمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا