سلامت خانواده

شاید باورتان نشود؛ این غذاها باعث کاهش وزن می شوند

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، مصرف این نوع کربوهیدرات ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و احساس سیری طولانی مدت به فرد دست می دهد. مصرف این کربوهیدرات ها همچنین به کاهش سطح چربی های ناسالم و چربی احشایی کمک می کند که با خطر دیابت، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط است.

با شش گزینه گیاهی که ذکر خواهیم کرد، می توانید به کنترل اشتهای بیش از حد کمک کنید:

مارچوبه: برخی از غذاها تاثیر زیادی در روند هضم دارند که مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین است. فیبر خاصی است که به افزایش باکتری های خوب در روده کمک می کند و هضم غذا را موثرتر می کند. مارچوبه متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به عنوان یک چربی سوز به کاهش وزن کمک می کند. هر 100 گرم مارچوبه تنها 20 کیلو کالری انرژی دارد که آن را جایگزینی عالی برای میان وعده های پر کالری می کند.

موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین B6 باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. به طوری که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب مرتبط است. اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تاثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد.

پیاز: مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس ها و مواد معدنی مختلفی است که به سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که یکی از بهترین سلاح ها در برابر افزایش وزن است.

_ از: بدانید که تنها دو وعده جو دوسر در روز می تواند LDL یا کلسترول بد را تا بیش از 5 درصد در عرض 6 هفته کاهش دهد. بتا گلوتان موجود در جو به حذف LDL از بدن کمک می کند.

_ کنگر فرنگی: آرتیشو یا آرتیشو یک داروی لاغری است و کسانی که می خواهند لاغر شوند می توانند هر روز کنگر بخورند. از تمام قسمت های این گیاه می توان برای تهیه انواع سالاد و غذا استفاده کرد. پس از تمیز کردن، گیاه تازه را می توان منجمد کرد تا در فصول مختلف استفاده شود.

قارچ: می توانید با مصرف قارچ به جنگ چربی بدن بروید. البته استفاده از قارچ سرخ شده توسط متخصصان توصیه نمی شود. قارچ بخارپز یا کبابی انتخاب بهتری است. توصیه می شود در این رژیم ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید. البته می توانید برای صبحانه یک غذای مخلوط مانند املت قارچ هم بخورید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و ضروری است.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا