سلامت خانواده

شاخص اهدای مستمر خون در کشور طی 3 ماهه نخست امسال به بیش از 55 درصد رسید

آرش محمد حسینیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، شاخص اهدای مستمر خون در سه ماهه سوم امسال در کشور را بیش از 55 درصد اعلام کرد. زیرا برخی از بیماران به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند و این نیاز همیشگی است.

وی با اشاره به عملکرد شبکه سراسری تامین خون افزود: مقایسه عملکرد شبکه سراسری تامین خون در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد و فعالیت این شبکه از 52 هزار و 507 واحد خون و فرآورده های خونی در سال گذشته به 60 هزار و 862 واحد خون و فرآورده های خونی در سال جاری رسیده است.

رئیس روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران درباره عملکرد استان ها در شبکه سراسری خون رسانی گفت: استان لرستان در مدت یاد شده بالاترین عملکرد را در شبکه سراسری خون رسانی نسبت به سایر استان ها داشته است.

محمد حسینیان درباره آمار اهدای مستمر خون در استان های کشور ادامه داد: استان های سمنان و یزد با نزدیک به 66 درصد و قم با بیش از 64 درصد بیشترین شاخص اهدای مستمر خون را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اهمیت جوان سازی جمعیت اهداکنندگان خون با توجه به افزایش سن جمعیت و بازنشستگی اهداکنندگان از دهه های گذشته، تصریح کرد: برنامه جذب جوانان به هدف انسان دوستانه و نجات بخش اهدای خون در دستور کار قرار گرفته است. در دستور کار سازمان انتقال خون و هم اکنون تعداد اهداکنندگان برای اولین بار در کشور بیش از 15 درصد است که امیدواریم با اجرای برنامه ها و توافقات در دست اقدام شاهد افزایش این شاخص در بین جوانان باشیم.

رئیس روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: اکنون بیش از 29 درصد اهداکنندگان خون در کشور باتجربه هستند و چندین بار اهدای خون را انجام داده اند. بویراحمد با رشد بیش از 43 درصدی در شاخص اهدای خون و فرآورده های خونی، گوی سبقت را از استان های دیگر گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا