سلامت خانواده

سیگار چه تاثیری بر مادران باردار و جنین دارد؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسید، سلما دادگر تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که عوارض استعمال دخانیات توسط مادر باردار بر نوزاد می تواند منجر به اختلالات و ناهنجاری های جنینی مانند بیماری های قلبی، شکاف کام و لب و اختلالات دستگاه گوارش مانند یبوست شود. صندلی و گاهی باز شدن دیواره شکم.

وی افزود: در مادرانی که از دخانیات استفاده می کنند، احتمال خارج شدن جفت وجود دارد یعنی به جای قرار گرفتن در بالا و دیواره های رحم، روی دهانه رحم قرار می گیرد که همراه می شود. با خطر افزایش خونریزی

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عارضه بسیار خطرناک سیگار کشیدن مادر در دوران جنینی را جدا شدن جفت قبل از زایمان عنوان کرد و اظهار داشت: در این شرایط خطر افت ضربان قلب وجود دارد. خونریزی شدید و از دست دادن جنین در داخل شکم. این می تواند برای سلامت مادر نیز خطرناک باشد، طبق تحقیقات، افزایش فشار خون و مسمومیت در دوران بارداری در زنان مصرف کننده آن دیده شده است.

دادگر با بیان اینکه مرگ ناگهانی نوزادان و خطر ابتلای نوزاد در آینده در مادران مصرف کننده دخانیات بیشتر خواهد بود، افزود: مادران مصرف کننده دخانیات ممکن است قبل از هفته سی و هفتم بارداری دچار زایمان زودرس و انقباضات رحمی و همچنین پارگی رحم شوند. کیسه ذوب شدن

وی ادامه داد: در این شرایط عفونت وارد رحم می شود و عوارض جدی بر سلامت نوزاد ایجاد می کند و ممکن است نوزاد نیاز به NICU داشته باشد، حتی وزن این نوزادان کمتر از حد طبیعی باشد و همچنین زایمان زودرس در مادران دیابتی. ، افزایش مایعات در اطراف جنین، پارگی کیسه آب و زایمان زودرس و همچنین تولد یک نوزاد بزرگ رخ خواهد داد.

معاشرت پریناتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اختلالات رشدی، رفتاری و خلقی از جمله اختلالات یادگیری و شناختی، ADHD می تواند یکی از عوارض مصرف سیگار در مادران باشد که در آینده خانواده ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دادگر گفت: برخی از عوارض سیگار با پایان بارداری بهبود می یابد مانند زایمان زودرس و مسمومیت بارداری که در صورت تجویز به موقع درمان و داروهای مناسب عوارضی ایجاد نمی کند و همچنین برخی اختلالات غیرطبیعی مانند شکاف کام و لب، بسته شدن صندلی که با جراحی قابل درمان است، اما برخی از نقایص قلبی عروقی و اختلالات شریان ریوی قابل درمان نیستند.

وی افزود: مادران سیگاری باید قبل از باردار شدن سیگار را ترک کنند زیرا رهایی از بدن از سیگار زمان بر است و زندگی خود را به سمت تغذیه سالم و زندگی بهتر برای داشتن فرزندی سالم سوق می دهد.

معاشرت پریناتولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سیگار کشیدن در زنان علاوه بر کاهش باروری، خطر مرگ و یا سقط جنین را از سه ماهه اول بارداری افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا