سلامت خانواده

سیگار الکترونیک با شروع زودرس آسم مرتبط است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، به گفته محققان، به طور کلی، بزرگسالان با آسم افرادی که در ماه گذشته از سیگارهای الکترونیکی استفاده کرده بودند، سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا بودند آسم آنها در اوایل زندگی (قبل از 27 سالگی) بودند.

به گفته محققان، «مواد شیمیایی مضر در سیستم‌های تحویل نیکوتین الکترونیکی می‌توانند بر عملکرد ریه و سلامت تنفسی از جمله تحریک تأثیر بگذارند. آسم».

«آدریانا پرز، محقق ارشد گروه آمار زیستی و علوم داده در مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس، خاطرنشان کرد: سیگار کشیدن مدت‌هاست با افزایش خطر ابتلا به بیماری مرتبط است. آسم مرتبط، اما مطالعات در مورد ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و آسم وجود ندارد.”

برای کشف این موضوع، تیم پرز از داده های یک مطالعه بزرگ متمرکز بر تنباکو و پیامدهای سلامتی (شامل آسم) که تقریباً 25000 بزرگسال و نوجوان دبیرستانی را شامل می شد.

داده ها در هشت دوره زمانی جداگانه بین سال های 2013 و 2021 جمع آوری شده است بیاورید تبدیل شد.

تیم پرز توضیح داد: “بزرگسالان بالای 20 سال با استفاده از یک نظرسنجی تلفنی در سال 2020 مورد سوال قرار گرفتند و از داده های آنها برای ارزیابی سن شروع استفاده شد.” آسم شامل شد.”

همچنین، در هر موج مطالعه، از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا در 30 روز گذشته از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اند یا خیر. هستند یا نه

محققان دریافتند بزرگسالانی که به این سوال پاسخ «بله» داده‌اند، 252 درصد بیشتر از افراد دیگر از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند. آزمون به آسم آنها در اوایل زندگی با هم آشنا شدند.

تیم پرز به این نتیجه رسیدند که سیگار یک عامل بالقوه برای تشدید شروع زودرس است آسم است.

به گفته محققان، با توجه به افزایش مصرف سیگار الکترونیکی در بین جوانان، غربالگری بهتری برای آسم در سنین پایین تر نیز لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا