سلامت خانواده

سیگار الکترونیکی به مغز دانش آموزان آسیب می رساند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی محققان گزارش دادند دانش آموزانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند نمرات عملکرد شناختی کمتری نسبت به سایرین دارند.

محققان دریافتند که هر چه دانش‌آموزان بیشتر از این نوع سیگارها استفاده کنند، در آزمون‌های یادگیری، حافظه، حل مسئله و تفکر انتقادی نمره کمتری کسب می‌کنند.

محققان دریافتند دانش‌آموزانی که روزانه 10 تا 20 بسته سیگار می‌کشیدند، 9 درصد کمتر از دانش‌آموزانی که سیگار نمی‌کشیدند، امتیاز کسب کردند، در حالی که آن‌هایی که بیش از 20 بسته در روز سیگار می‌کشیدند، تقریباً 14 درصد امتیاز کمتری کسب کردند.

«پیوند دهنده وینان پوکارمحقق ارشد دانشگاه کاتولیک سانتیاگو از گوایاکیل او در اکوادور گفت: «تحقیقات ما تأثیر سیگارهای الکترونیکی را بر عملکرد شناختی نشان می‌دهد».

به گفته محققان، مطالعات قبلی نشان داده است که سیگار کشیدن می تواند با کوچک کردن مغز و کاهش جریان خون به سلول های مغز بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد. نیکوتین همچنین باعث سمیت عصبی می شود که به سلول های مغز آسیب می رساند.

پوکار وی گفت: این خطر ممکن است در افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند بیشتر باشد.

پوکار افراد حاضر در این مطالعه که قبلاً سیگار می‌کشیدند، معمولاً هفته‌ای سه یا چهار نخ سیگار می‌کشیدند، اما وقتی به سیگارهای الکترونیکی روی آوردند، اکنون دو بار، سه بار یا بیشتر سیگار می‌کشیدند، به خصوص اگر سیگارهای الکترونیکی و سنتی را با هم ترکیب کنند. ” او گفت. استفاده کنید”.

پوکار وی گفت: سیگارهای الکترونیکی تا 20 هزار پک قرار است سه ماه دوام بیاورند، اما متوجه می شویم که بسیاری از دانش آموزان قبل از ماه اول تمام شده و شروع به استفاده از سیگار دیگر می کنند.

برای این مطالعه، محققان آزمایش های شناختی را بر روی بیش از 400 دانش آموز 18 تا 30 ساله در اکوادور انجام دادند. از این تعداد 64 نفر فقط سیگار الکترونیکی، 31 نفر فقط سیگار سنتی و 111 نفر از هر دو نوع سیگار استفاده می کردند.

نتایج نشان داد کسانی که سیگار سنتی می‌کشیدند، سیگار الکترونیکی می‌کشیدند یا از هر دو استفاده می‌کردند، در آزمون‌های شناختی نمره پایین‌تری نسبت به افرادی که هیچ نوع سیگاری نمی‌کشیدند، کسب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا