سلامت خانواده

سیستم تجمع و ارجاع جوانان؛ دو ماموریت مهم وزارت بهداشت/ از تجربه کرونا استفاده می کنیم

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی در قانون اساسی مقدمه وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس اسناد بالادستی، تاکید مقام معظم رهبری، توجه رئیس جمهور و نظر وزیر بهداشت، نقشه راه پیش رو داریم، سلامت با سایر حوزه های سلامت متفاوت است و نتایج بسیار خوبی دارد، برخی به دنبال دستاوردهایی هستند که نتایج اولیه داشته باشد، اما لازم به ذکر است که به عنوان مثال افزایش یک سانتی متری قد کودکان بر اساس برنامه نیازمند 10 سال تلاش است.

وی با بیان اینکه نظام شبکه سلامت خوب عمل کرده اما نیازمند توسعه است، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شبکه سلامت پویا ایجاد شود و شبکه قدیمی نظام سلامت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. خانواده خیلی تاکید کردند و در اسناد بالادستی هم به این موارد توجه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اگرچه در دوران کرونا شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، اما از آن دوران بسیار آموختیم، گفت: قصد دارم از تجربیات و سختی های دوران کرونا برای جوانان جامعه استفاده کنم. و سیستم ارجاع و اجرای امور بر عهده اینجانب است. من آن را گرفته ام و نمی خواهم پشت میز بنشینم، اما دنبال عمل هستم.

رئیسی گفت: حوزه سلامت یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی و از افتخارات کشور است و اگر سایر بخش های کشور مانند سلامت کشور عمل می کردند به موفقیت های بیشتری دست می یافتیم.

وی با اشاره به دو ماموریت اساسی وزارت بهداشت افزود: دو موضوع «جمعیت جوان» و «خانواده پزشکی و نظام ارجاع» به عنوان ماموریت های اصلی وزارت بهداشت تعریف شده است، موضوع جمعیت جوانان بسیار مهم است. ; اگر به موضوع جمعیت جوانان توجه نکنیم، جمعیت کیشور تا 40 سال آینده به 42 میلیون نفر خواهد رسید.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: حوزه سلامت علاوه بر سلامت مردم به موضوع جوانی جمعیت نیز توجه دارد. قطعا تیم وزارت بهداشت دولت چهاردهم با هدایت دکتر ظفر قندی موفق خواهد بود و قطعا موفق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا