سلامت خانواده

سیاهی چشم یکی از مهم ترین علل نابینایی در ایران و جهان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید فروشندگان نیل یاران قرنیه و گلوکوم وی بیان کرد: بین 50 تا 60 درصد این افراد از مشکل بینایی خود آگاهی ندارند و برای جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر آن باید معاینات دوره ای و غربالگری مناسب افراد با ریسک بالاتر انجام شود.

وی تاکید کرد: معاینات دوره ای و غربالگری های مناسب برای گروه های سنی مختلف می تواند منجر به تشخیص و درمان به موقع بسیاری از بیماری های چشمی دیگر شود و بار مالی سیستم درمانی را تا حد زیادی کاهش دهد.

فروشندگان نیل وی بیان کرد: اگر افراد خانواده خود شاهد برخی بیماری های چشمی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری های ناشی از تغییرات ناشی از افزایش سن در شبکیه نیز موارد مهمی است که می تواند باعث اختلال بینایی و کم بینایی در سنین بالا شود.

وی تاکید کرد: موضوع تنبلی چشم در کودکان و عدم انجام معاینات روتین برای این افراد می تواند منجر به اختلالات دائمی در بینایی آنها شود.

فروشندگان نیل وی گفت: کنگره سالیانه چشم پزشکی که امسال برای سی و سومین دوره برگزار می کنیم مهم ترین و بزرگترین کنگره چشم پزشکی ایران محسوب می شود که توسط انجمن چشم پزشکی برگزار می شود.

وی ارائه آخرین دستاوردها و یافته های چشم پزشکی جهان به همراه بررسی روش های رایج در تشخیص و درمان را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد.

فروشندگان نیل وی افزود: در این کنگره تلاش شده است تا نقش هوش مصنوعی و تحولی که در سال های نه چندان دور می توانند در حوزه چشم پزشکی ایجاد کنند، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی برگزاری جشنواره فیلم و عکس را از دیگر برنامه های این کنگره اعلام کرد و گفت: در این کنگره 13 فیلم و بیش از 50 عکس ارائه می شود و به نفرات اول تا سوم جایزه اهدا می شود.

فروشندگان نیل وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و سمپوزیوم از برنامه های این کنگره است.

وی افزود: گروه های مختلفی که در این کنگره حضور دارند شامل 6 گروه اصلی قارینه و سگمان قدمی سگمان است. خلفی (رتین و شبکیه)، استرابیسم (انحراف چشم) و نرو چشم پزشکی، گلوکومپلاستیک و تعمیر چشم و وحدت است

فروشندگان نیل وی بیان کرد: گروه قرنیه 3 سمپوزیوم و 12 کارگاه، گروه شبکیه 3 سمپوزیوم و 6 کارگاه، گروهی استرابیسم 2 سمپوزیوم و 4 کارگاه، گروهی گلوکوم 1 سمپوزیوم و 4 کارگاه، گروه پلاستیک و ترمیمی، 3 کارگاه آموزشی و 1 سمپوزیوم و همچنین گروه وحدت آنها یک سمپوزیوم و 2 کارگاه برگزار می کنند.

وی تاکید کرد: در روز اول کنگره برنامه سه ساعته برای پزشکان جوان با محوریت آشنایی با شبکه های اجتماعی برای به روز بودن اطلاعات و نحوه تبلیغ مشاغل، مقابله با استرس شغلی و … برگزار می شود. حفظ سلامت شخصی همچنین صبح تا ظهر یکی از روزهای این کنگره برنامه آموزشی مدون پرستاران شامل بیماری های شایع چشمی و نحوه مراقبت از آنها را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در رابطه با پزشکی قانونی نیز کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده است که در آنها موضوعات مرتبط مطرح و بررسی می شود.

سی و سومین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران از تاریخ 16 تا 19 آبان ماه 1403 در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا