سلامت خانواده

سه علامت مهم برای تشخیص سل – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی جواد موسوی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر میزان ابتلا به سل در ایران کاهش یافته است و با تلاش هایی که در شبکه های بهداشت و درمان برای پیشگیری و تشخیص این بیماری انجام شده، شیوع سل کاهش یافته است. .

این فوق تخصص ریه با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و علائم بیماری سل توسط شبکه بهداشت و درمان و همچنین روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات اطلاع رسانی آگاهی مردم است که اگر سه علامت تب طولانی، کاهش وزن و سرفه وجود دارد مخلوط کردن در صورت داشتن خون سریعاً برای تشخیص و درمان سل اقدام کنند تا این بیماری به افراد دیگر منتقل نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: هر چه سواد سلامت مردم در زمینه سل بیشتر شود، این بیماری سریعتر تشخیص و درمان می شود و افراد مبتلا پس از درمان زندگی راحت خواهند داشت.

موسوی با اشاره به پوشش جمعیتی 5.5 میلیونی دانشگاه علوم پزشکی ایران که حتی از جمعیت برخی استان ها نیز بیشتر است، افزود: نقش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه افزایش سواد و دانش سلامت مردم است. عالی است و هر چه آگاهی مردم در این زمینه ها بیشتر شود، ممکن است ماموریت افزایش یابد من در حوزه سلامت نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه می توان از بسیاری از بیماری های خطرناک پیشگیری کرد، گفت: در حوزه ریه; بیماری های کشنده و قابل پیشگیری مانند سرطان ریه، عفونت ریه و ذات الریه، برونشیت مزمن وجود دارد. آسم و سل که قابل پیشگیری است و تضمین این پیشگیری ها افزایش سواد سلامت مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا