سلامت خانواده

سه عامل خطرناک بیماری های کبدی

به گزارش خبرآنلاین، دکتر صالح القحطانی، مدیر تحقیقات بالینی کبد در مرکز پزشکی جان هاپکینز تاکید می کند که نباید منتظر بمانید تا علائم آسیب کبدی شروع شود و سپس درمان را شروع کنید، بهتر است قبل از هر کاری از آن پیشگیری کنید. اتفاق می افتد. گرفتن.

بهتر است آسیب کبدی را قبل از جدی شدن متوقف کنید. در این مقاله سه عامل خطر برای بیماری های کبدی آورده شده است.

قرار گرفتن در معرض سموم

در حالی که کبد مسئول پاکسازی سموم از خون است، قرار گرفتن بیش از حد در معرض سموم می تواند مضر باشد. برچسب های هشدار دهنده روی مواد شیمیایی که در خانه استفاده می کنید را بخوانید و میوه ها و سبزیجات را قبل از خوردن بشویید تا مطمئن شوید که سموم را نمی بلعید.

مصرف مکمل های مضر

فقط به این دلیل که یک مکمل برچسب “طبیعی” دارد به این معنی نیست که برای شما بی ضرر یا مفید است! بسیاری از گیاهان و مکمل ها با آسیب کبدی مرتبط هستند. به گفته پزشکان، “بیست درصد آسیب های کبدی در ایالات متحده توسط گیاهان ایجاد می شود.” مصرف بیش از یک دارو یا گیاهی که بر کبد تأثیر می گذارد ممکن است مشکل را تشدید کند. پزشک خود را در مورد هر گونه دارو و مکملی که مصرف می کنید، حتی داروهای گاه به گاه یا بدون نسخه، مطلع کنید.

چاقی، دیابت یا کلسترول بالا

این شرایط می تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی شود و در نهایت منجر به سیروز و سرطان کبد شود. دکتر القحطانی می گوید: بیماری کبد چرب سریع ترین دلیل در حال رشد در دنیا برای نیاز به پیوند کبد است. البته می توان با کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده مانند نان و شکر و افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات و پروتئین، کبد چرب غیر الکلی را مانند کبد چرب الکلی متوقف کرد. اما به شرطی که از مشکل خود در مرحله کبد چرب مطلع شوید و شروع به مقابله کنید.

منبع: hopkinsmedicine

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا