سلامت خانواده

سمنانی در اهدای مستمر خون از سایر استان ها پیشی گرفت

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره آمار اهدای خون در 5 ماهه امسال گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افزایش آمار اهدای خون را در 5 ماهه امسال با رشد بیش از 37 درصدی و اهدای 12 هزار و 117 واحد خون. خون گرفت

وی در خصوص استان هایی که در رتبه دوم و سوم اهدای خون کشور قرار دارند، افزود: استان سیستان و بلوچستان با نزدیک به 17 درصد رشد و استان کرمانشاه با بیش از 14 درصد رشد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهمیت اهدای مستمر خون و نیاز همیشگی برخی افراد به خون و فرآورده های خونی، گفت: شاخص اهدای مستمر خون در کشور طی پنج ماهه نخست امسال بوده است. بیش از 55 درصد و استان سمنان با بیش از 67 درصد در این شاخص از سایر استان ها پیشی گرفت و پس از آن استان یزد با شاخص بیش از 66 درصد و استان قم با شاخص نزدیک به 65 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

میرزایی با بیان اینکه حضور فعال بانوان در عرصه اهدای خون می تواند بسیار کمک کننده باشد و فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بیشترین شاخص اهدای خون بانوان در پنج ماهه نخست امسال متعلق به استان خراسان شمالی که نزدیک به 9 درصد اهدای خون زنان به ثبت رسیده است، پس از آن استان لرستان با شاخص نزدیک به هشت درصد و استان سیستان و بلوچستان با شاخص بیش از هفت درصد در رتبه های بعدی زنان قرار دارند. اهدای خون، در این مدت 46 هزار و 900 واحد خون از اهداکنندگان زن دریافت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا