بهداشت و درمان

سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زهرا سید معمعلی گفت: سلامت دهان و دندان منشأ سلامت جسم، روان و روح است و حتی در سلامت اجتماعی نقش دارد و می تواند باعث تقویت افراد شود. روابط اجتماعی یا ایجاد اختلال

وی افزود: امسال تمرکز ما بر این است که از همه حوزه ها و مقوله های بهداشتی و درمانی برای ارتقای سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورزان روستاها گرفته تا بهورزان در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشت در تمامی مراکز بهداشتی درمانی می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که باعث ایجاد بیماری در ناحیه دهان و دندان می شود می تواند در سایر قسمت های بدن نیز بیماری ایجاد کند، اظهار کرد: به عنوان مثال ارتباط بین این دو وجود دارد. بیماری های شدید لثه و دیابت. دارد. این دو بیماری بر یکدیگر تأثیر می گذارند. همچنین بین بیماری های قلبی عروقی و بیماری های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معالمی یادآور شد: مادر باردار نیز می تواند از طریق بیماری های دهان و دندان برای جنین و نوزاد خود مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک می کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک همه دست اندرکاران بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این موضوع تنها بر عهده بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری توجه به عوامل ایجاد کننده بیماری های دهان و دندان و سایر بیماری ها از نظر عامل خطر مشترک است و بیا مسواک بزنیم

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه بهورزان و مراقبین دندانپزشکی و دندانپزشکان شاغل در بخش دولتی و خصوصی است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اعلام کرد: «نظرسنجی سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به سلامت دهان و دندان در سطح کشور از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. گفت: در این سه روز برنامه های متنوعی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار می شود که یکی از مهم ترین برنامه های این کمپین برای معرفی عوامل سلامت و بیماری های دهان و دندان خواهد بود.

سید معلمی در پایان از دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی دعوت کرد تا در این کمپین برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا