بهداشت و درمان

سلامت دارو در فروش اینترنتی زیر سوال می‌رود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیدمحمد جمالیان با تاکید بر اینکه در صورت اجرایی شدن طرح عرضه آنلاین دارو، چند صباحی که آسیب زیادی به سلامت مردم وارد می کند، متوقف می شود. وی گفت: دارو را نمی توان همانند سایر کالاهایی که به صورت اینترنتی به فروش می رسد در نظر گرفت زیرا محصول حساسی است و به طور کلی با فروش اینترنتی آن قدرت نظارت از بین می رود. در همین راستا کمیسیون نظر خود را اعلام و تاکید کرد که این کار به نفع مردم و سلامت جامعه نیست.

وی افزود: داروها به طور مستقیم با سلامت مردم سروکار دارند و انبارها و فضاهای داروخانه ها که محل نگهداری و عرضه دارو هستند شناسایی و تحت نظارت و بازرسی معاونت غذا و دارو در استان ها و سازمان غذا و دارو هستند. و سازمان دارو، اما انبارها و انبارهای دارویی که معلوم نیست به صورت اینترنتی یا اینترنتی به فروش می رسد و از این طریق آسیب زیادی به سلامت جامعه وارد می کند.

جمالیان شرایط نگهداری دارو را بسیار مهم دانست و گفت: کارشناسان غذا و دارو تاکید دارند که دارو در دمای مناسب نگهداری شود و دمای یخچال به صورت روزانه ثبت شود. اطلاعیه غذا و دارو باید بررسی های لازم را از وضعیت و شرایط آن داشته باشد، اما در مورد فروش اینترنتی دارو، عموما این کنترل ها از بین می رود و فضا برای قاچاق و فروش داروهای تاریخ گذشته و هزاران مشکل دیگر فراهم می شود.

وی ادامه داد: نمی توانیم دارو را مانند سایر محصولات و کالاهایی که به صورت اینترنتی به فروش می رسد ببینیم، زیرا دارو یک کالای حساس است و در مجموع با فروش اینترنتی آن قدرت نظارت از بین می رود. کمیسیون بهداشت و درمان نظر خود را در این خصوص اعلام کرده و تاکید کرده است که این کار به نفع مردم و سلامت جامعه نیست.

جمالیان یادآور شد: تعدد مراکز تصمیم گیری در این زمینه آسیب زا است زا البته برخی از مراکز تصمیم گیری دریافت کنید با استفاده از قدرت عزت وارد این موضوع شدند و قطعاً اگر اجرا شود چند صباحی بعد که صدمات زیادی به سلامت مردم وارد کرده جلوی آن گرفته می شود. بنابراین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جد باید به این موضوع ورود کند. در واقع مراکز تخصصی باید در مورد مسائل تخصصی تصمیم گیری کنند دریافت کنید و نباید توسط افرادی که اطلاعی از موضوع ندارند تصمیم بگیرند. سازمان غذا و دارو، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نظام دارویی و بسیاری از دستگاه های دولتی نظر خود را قاطعانه در مورد عرضه آنلاین دارو اعلام کردند و تاکید کردند که این موضوع به نفع مردم نیست، بنابراین دولت باید این را در نظر بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا