اخبار سلامت

سلامت خون های اهدایی در ایران/رشد اهدای خون در سنین بالای 40

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، عباداله سالک مقدم در پنجمین کنگره بین المللی انتقال خون با اشاره به اهمیت و جایگاه اهدای خون در ایران اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از سال 2007 اهدای خون داوطلبانه در ایران انجام شد. ایران 99 درصد رشد داشته است. شاخص بسیار مهمی محسوب می شود. بر اساس آمار ارائه شده، ایران در سال ۲۰۲۳ به شاخص ۲۷ در هزار نفر رسید که در سطح کشورهای ثروتمند قرار دارد.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون تاکید کرد: امنیت، ایمنی و سلامت خون در ایران در سطح بالایی قرار دارد و انتخاب اهداکنندگان سالم و غربالگری خون در ایران به صورت ویژه انجام می شود، زیرا خون اهدا کننده قبل از اهدا مصاحبه و آزمایش می شود. .

وی با اشاره به برنامه های جذب اهداکنندگان جوان و بانوان، ادامه داد: مشارکت بانوان در اهدای خون حدود 4 درصد است که رقم بسیار پایینی است.

معاون سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در گروه سنی بالای 40 سال رو به افزایش است و در گروه های سنی زیر 40 سال روند کاهشی را شاهد هستیم که به دلیل کاهش جمعیت جوان و افزایش سن است. از جمعیت، و سازمان در نظر دارد این وضعیت را تغییر دهد. برای تشویق جوانان به اهدای خون و افزایش تعداد اهداکنندگان جوان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا