بهداشت و درمان

سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت معصومه (تابنا). انفرادی وی ضمن تاکید بر سلامت آب معدنی شرب و بسته بندی شده افزود: برای یک نهاد نظارتی مهم مانند سازمان غذا و دارو نمی توان بدون مطالعه و در نظر گرفتن مسائل فنی و بهداشتی برای یک محصول مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کرد. اما تخلف شرکت از تعهدات خود نیز می تواند موجب لغو موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه بحث های فنی و علمی عموما در رسانه های عمومی مطرح نمی شود، تصریح کرد: گاهی برای جلب اعتماد مردم باید به نکاتی اشاره کرد، از جمله اینکه گرانول پلیمری که برای بسته بندی آب بسته بندی استفاده می شود، پلی اتیلن ترفتالات است. که از دو مونومر اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک در خلاء دما و زمانی معین و با ایجاد پیوند کووالانسی بین دو مونومر مذکور در یک راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناس اداره کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این شرکت پتروشیمی تندگویان دارای گواهی مناسب مصرف انسانی از آزمایشگاه های داخل و خارج از کشور است، بنابراین بطری آب را در معرض نور خورشید قرار داده و یا در فریزر منجمد می کند. قادر به تخریب بطری های آب یکبار مصرف و آزادسازی ترکیبات فتالات از پلیمر است.

تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی بهداشتی آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته‌بندی شده در سازمان غذا و دارو، می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و کوچک‌ترین تهدید سلامتی در محصولات غذایی و آشامیدنی را در کمترین زمان ممکن بدانند. زمان. به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا