سلامت خانواده

سقط جنین را متوقف کنید، آهنگ زندگی جدید را شروع کنید

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سقط جنین موضوع حساسی است که همواره با دیدگاه های متفاوتی مواجه بوده است، از یک سو زندگی جدیدی در حال شکل گیری است و احساس مادرانه ای که در زن جوانه زده و هر روز قوی تر می شود، احساسی که از همان لحظه اول احساس می شود. محافظ وجودی نازک بوده است که در حال شکل گیری است، اما از سوی دیگر دست سرنوشت ممکن است شرایط متفاوتی را رقم بزند و مادر را بر سر دوراهی انتخاب یا نبودن قرار دهد، مادری که به معنای واقعی جان می بخشد و باید. سرنوشت این زندگی باشد با یک تصمیم درست و توجه به نظر کارشناسان و مشاوران آگاه، جدید را تعیین کند تا کورکورانه دست به اقدامی نزند که تا آخر عمر پشیمان شود و ذره ای از وجودش را به راحتی از دست ندهد.

در این میان علم جامعه‌شناسی با بررسی ساختارها، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی می‌تواند ما را در درک عمیق‌تر این موضوع یاری کند. سقط جنین تنها یک تصمیم شخصی نیست، بلکه بازتابی از ساختارهای اجتماعی است که اجازه یک تصمیم اشتباه را برای زندگی انسان نمی دهد. بنابراین، نگاه جامعه شناختی به سقط جنین، نگاهی چند بعدی است که می تواند به درک بهتر این موضوع و یافتن راهکارهایی برای کاهش سقط جنین به ویژه سقط جنین های غیرقانونی و خطرناک منجر شود.

اطلاعات پزشکی همچنین می گوید که پایان بارداری قبل از هفته بیستم بارداری و قبل از اینکه جنین توانایی زنده ماندن در خارج از رحم را داشته باشد سقط جنین نامیده می شود و عوامل مختلفی ممکن است باعث سقط جنین شود که بسیاری از آنها تحت کنترل مادر است. حامله نیست.

سقط جنین یکی از شایع ترین اتفاقات دوران بارداری است که انواع مختلفی دارد. آشنایی با انواع سقط، علائم سقط در ماه اول و دوم، علائم سقط، علائم سقط، علل و خطرات سقط جنین به درک بهتر این عارضه کمک می کند و باعث می شود اقدامات لازم برای برای جلوگیری از سقط جنین مصرف شود. .

سقط جنین ممکن است اثرات فیزیکی جبران ناپذیری داشته باشد، از جمله آسیب به رحم، که بر حاملگی های بعدی مادر نیز تأثیر می گذارد. علاوه بر این، افسردگی، مشکل در تمرکز و اختلالات خواب نیز از اثرات روحی و روانی سقط جنین برای مادران است. می تواند تاثیر قابل توجهی در بارداری های مکرر مادر داشته باشد.

عوامل موثر بر سقط جنین از دیدگاه جامعه شناختی

مجید جعفریان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگر حوزه خانواده وی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا درباره تعریف سقط جنین گفت: سقط جنین به هر عمل قانونی یا غیرقانونی، ارادی یا غیرارادی گفته می شود که برای از بین بردن جنین انجام شود.

وی ضمن اشاره به وضعیت غیرطبیعی سقط جنین می افزاید: بیشتر آمارها مربوط به سقط بدون مراجعه به مراکز درمانی است و درصد کمی هم به صورت قانونی و با مراجعه به پزشک انجام می شود. سقط جنین دلایل مختلفی دارد، از جمله می توان به حاملگی ناخواسته یا بر اساس ناتوانی اشاره کرد.

یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می افزاید: افزایش فردگرایی، افزایش مشکلات مالی و اقتصادی خانواده ها، کمبود اطلاعات پزشکی، روانی و مذهبی، وجود داروهای سقط جنین در بازار و عدم نظارت کافی و مناسب. کنترل و ترس خانواده از انگ اجتماعی. یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث افزایش سقط جنین شود.

جعفریان با بیان اینکه با سه گفتمان سنتی درباره سقط جنین، جمعیت و تجربه زنان مواجه هستیم، می گوید: گفتمان سنتی در موضوع سقط جنین بر فقه و حقوق متمرکز است و بحث جمعیت بخشی دیگر از این موضوع است که باید مورد توجه قرار گیرد. باید بدانیم که در این زمینه با چالش هایی مواجه هستیم و برای کنترل آن باید تصمیمات موثری اتخاذ شود.

سقط جنین را متوقف کنید، آهنگ زندگی جدید را شروع کنید

تحقیق در مورد شناخت چالش های احتمالی موضوع سقط جنین یکی از مهم ترین راه حل های تحقیقاتی در جهت کاهش آمار است.

وی می گوید: گفتمان سنتی کنترل باروری و سقط جنین زنان را نوعی اختلال در آرایش سنتی نقش زن و مرد می داند و تقسیم سنتی نقش های جنسیتی را نوعی تغییر در الگوی خانواده می داند. این گفتمان مردان، شوهران و پدران را بهترین منفعت و حامی زن و خانواده می داند و معتقد است که نسل های آینده نوابغی را به ارمغان خواهند آورد که بتوانند مشکلات فناوری و محیط زیست امروز را حل کنند.

یک پژوهشگر حوزه خانواده درباره راهکارهای پیشگیری از سقط می گوید: توجه به زنان به عنوان تجربه کنندگان اصلی سقط جنین، تمرکز بر بسترهای فرهنگی و اجتماعی مشکل، تدوین قاعده ای نظام مند برای تحلیل مشکل، در نظر گرفتن شرایط ضروری است. و الزامات جامعه از مسئله سقط جنین، تحقیق در مورد شناخت چالش های احتمالی این موضوع برای آینده مهمترین راه حل و اقدام پژوهشی است که می توان در این زمینه انجام داد.

سقط جنین را متوقف کنید، آهنگ زندگی جدید را شروع کنید

مادران باید از اثرات جسمی و روحی سقط جنین آگاه باشند / بچه دار شدن فقط مختص خانواده های ثروتمند نیست

ریحانه سادات جزایری، کارشناس مامایی و مدیرعامل انجمن سفیران نفس وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سقط جنین آسیب های جسمی و روحی زیادی برای مادر دارد، اظهار کرد: سقط جنین از نظر جسمی می تواند باعث پارگی رحم، خونریزی شدید و عفونت های بعد از سقط شود و از نظر روانی نیز می تواند اثراتی مانند کاهش باروری داشته باشد. . باز هم خواب های آشفته و گوشه نشینی داشته باشید، همچنین طبق بررسی های انجام شده سقط جنین می تواند با احتمال پنج درصد باعث مرگ مادر شود.

وی با بیان راهکارهایی برای کاهش آمار سقط جنین در جامعه می افزاید: مادران باید از عوارض جسمی و روحی سقط جنین آگاه باشند، به نیازهای آنها رسیدگی شود و از حمایت خانواده برخوردار باشند، هنگام باردار شدن زنان به حمایت اطرافیان و این موضوع برای زنانی که اولین تجربه بارداری را دارند از اهمیت مضاعفی برخوردار است و این نشان دهنده اهمیت ویژه حمایت خانواده از مادر است.

این کارشناس مامایی با اشاره به مطالبات مسئولان در راستای کاهش آمار سقط جنین ادامه می دهد: حمایت از خانواده ها و زنان باردار، حمایت بیشتر از مراکز اجتماعی و سازمان های مرتبط که در راستای کاهش سقط جنین تلاش می کنند، اجرای دقیق تر قوانین مربوط به خانواده ها. بچه دار شدن و زایمان مادران ایجاد بستری برای آرامش و آسایش زنان از جمله اشتغال و کارآفرینی برای زنانی که با مشکلات اقتصادی و حتی مشکلات جدی سلامتی مواجه هستند و در نتیجه جنین خود را سقط می کنند، همگی می توانند در کاهش تعداد سقط ها تاثیر مثبت داشته باشند.

جزایری با بیان اینکه فرزندآوری تنها مختص خانواده های متمول نیست، می گوید: باید تلاش کنیم این موضوع را در جامعه فرهنگی کنیم و با افزایش اعتماد شاهد تولد فرزندان و افزایش جمعیت باشیم.

بر این اساس برخی از عوارض و خطرات درازمدت سقط جنین شامل خطر ابتلا به سرطان سینه، اختلالات سلامت روان، عفونت لگن، سقط ناقص، آسیب به رحم، عوارض مربوط به بیهوشی، پیامدهای باروری و حاملگی های آینده است. ناباروری یکی از عوارض و خطرات سقط جنین است و ممکن است فرد در حین سقط آسیب جدی ببیند و در نتیجه فرد برای همیشه نابارور شود یا برای باردار شدن نیاز به اقدامات پزشکی داشته باشد.

علاوه بر موارد علمی که در مورد آسیب های جبران ناپذیر سقط جنین بر بدن مادر مطرح شده است، باید بدانیم که سقط جنین زخم عمیقی بر روح مادر وارد می کند که شاید مرهمی برای آن یافت نشود و این نشان دهنده اهمیت پرداختن به راه حل های موثر و عملی برای پیشگیری سقط جنین و کاهش آمار در این زمینه.

سقط جنین باعث تلفات جانی و تغییر سرنوشت می شود، بنابراین همه افراد جامعه باید مسئولیت اجتماعی مشترک خود را در این زمینه بپذیرند تا در مسیر پیشگیری از سقط گام برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا