بارداری

سقط‌جنین، احتمال نازایی مادر تا آخر عمر را افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، دکتر شمیم ​​پیله واری با بیان اینکه سقط جنین به از دست دادن حاملگی تا هفته بیستم گفته می شود، اظهار کرد: به دلایل مختلفی ممکن است جنین در بدن مادر سقط شود که از جمله آن ها می توان به دلایل مادری و کروموزومی اشاره کرد. علل را می توان ذکر کرد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه عوامل محیطی، داروها، اختلالات ساختاری در بدن و… احتمال سقط جنین را افزایش می دهد، تصریح کرد: گاهی به دلایل پزشکی و حفظ جان مادر سقط جنین لازم است. علاوه بر این، اختلالات تیروئید، دیابت، انعقاد در مادر احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.

دکتر پیله واری با بیان اینکه تشخیص برخی ناهنجاری ها در جنین باعث می شود که جنین زنده بماند، گفت: خانم هایی که مشکل دیابت دارند حتما باید تحت نظر پزشک و متخصص غدد باشند تا قند خون خود را کنترل کنند، در بارداری هایی که در آنها وجود دارد. مادر دیابت دارد انسولین دارد و تحت کنترل نیست، احتمال سقط جنین یا نوزادی با نقص مادرزادی وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه گاهی اوقات مادر به دلیل خونریزی زیاد رحم خود را از دست می دهد، افزود: اکثر زنان به دلیل حاملگی ناخواسته سقط جنین می کنند در حالی که این عمل عوارض خطرناکی از جمله خونریزی طولانی مدت و حتی مرگ نیز به همراه دارد. به آنها.

پیله‌واری خاطرنشان کرد: سقط‌های عمدی عموماً در شرایط غیرعادی و غیربهداشتی انجام می‌شود که خطرات زیادی را برای زنان به همراه دارد که موجب مرگ در حین سقط، مرگ بر اثر خونریزی، ناباروری دائمی و سرطان شکم می‌شود.

وی ضمن اشاره به عفونت ناشی از سقط جنین که آسیب جدی به بدن مادر وارد می کند، تاکید کرد: سقط جنین در مراکز غیربهداشتی و غیرقانونی احتمال عفونت، از دست دادن رحم و یا حتی مرگ مادر را افزایش می دهد.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: سوراخ شدن رحم در صورت دستکاری رحم از دیگر عوارض سقط جنین است که صدمات جبران ناپذیری به مادر وارد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا