سلامت خانواده

سفر به فضا می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را مختل کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، یک مطالعه جدید نشان داده است که به نظر می رسد این به این دلیل است که کمبود گرانش باعث می شود سیستم ایمنی بدن در طول سفر فضایی آسیب ببیند.

محققان گزارش دادند که سلول های ایمنی در شرایط بدون وزن به طور متفاوتی رشد می کنند و بر توانایی آنها برای مبارزه با بیماری ها تأثیر می گذارد.

محقق ارشد دکتر دانیال وینریک متخصص پیری در انستیتو تحقیقات پیری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: “ما در حال نشان دادن چگونگی انجام این کار هستیم.” میکروگرانش “شبیه‌سازی نحوه شکل‌گیری سلول‌های ایمنی و چگونگی تغییرات نیرو، عملکرد سلول را در سطح تک سلولی تغییر می‌دهد.”

محققان همچنین حداقل یک مکمل – رنگدانه گیاهی کوئرستین – آنها دریافتند که می تواند با اثرات بی وزنی بر سیستم ایمنی مقابله کند.

محققان دریافتند که کوئرستین حدود 70 درصد از تغییرات سلول های ایمنی ناشی از کمبود جاذبه را معکوس می کند. این ماده در پیاز قرمز، انگور، توت، سیب و مرکبات یافت می شود.

برای این مطالعه، محققان زیر میکروسکوپ چگونه 25 ساعت را بررسی کردند میکروگرانش اثر شبیه سازی شده بر روی سلول های ایمنی کشت شده از خون 27 اهدا کننده انسان سالم بین سنین 20 تا 46 سال.

این تیم سپس یافته های آزمایشگاهی خود را با داده های مطالعات قبلی روی انسان ها و موش هایی که واقعاً در فضا بوده اند مقایسه کردند.

محققان چندین ژن و مسیرهای بیولوژیکی را کشف کردند که تحت تأثیر گرانش میکروسکوپی قرار می گیرند و سپس به دنبال داروها یا مکمل های خاصی بودند که ممکن است از سلول های ایمنی محافظت کنند.

یک سیستم هوش مصنوعی طراحی شده برای تشخیص بیش از 2 میلیون تعامل بین ژن ها و داروها و مواد غذایی مختلف. کوئرستین به عنوان یک ماده بالقوه برای تقویت سیستم ایمنی در فضا برجسته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا