بهداشت و درمان

سفتریاکسون یک داروی بیمارستانی است/ خودداری از تجویز سرپایی دارو

رئیس دفتر پایش و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس آخرین ویرایش فهرست دارویی ایران، سفتریاکسون یک داروی بیمارستانی است و باید از تجویز و مصرف سرپایی آن خودداری شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت زهرا جهانگرد (تابنا) با تاکید بر اینکه تزریق آنتی بیوتیک سفتریاکسون فقط با تجویز پزشک و فقط در بیمارستان (در مکانی مجهز به تجهیزات احیا و تیم ماهر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، وی افزود: اگر دارو در مراکز بدون تجهیزات مصرف شود منجر به سمت دارو می شود. عوارض داشته و جان بیمار در خطر خواهد بود. .

وی ادامه داد: برای پایش علائم بالینی و نظارت بر عوارض احتمالی ناخواسته، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز علائم و نشانه های حساسیت، تزریق دارو قطع و حمایت های لازم انجام شود. و اقدامات درمانی انجام شود. بر اساس علائم بالینی.

رئیس دفتر نظارت و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو توصیه کرد: از تجویز و مصرف سفتریاکسون در موارد مصرف غیرمجاز و عدم وجود موارد تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی بیوتیکی از جمله سفتریاکسون خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا