سلامت خانواده

سخت اندیشی به مغز آسیب می زند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، محققان گزارش دادند که به نظر می رسد تلاش ذهنی در بسیاری از موقعیت ها با احساسات ناخوشایند همراه است.

در واقع، نتایج نشان می دهد که هر چه تلاش ذهنی فرد بیشتر باشد، احساساتی مانند ناامیدی، تحریک پذیری، استرس یا آزار را بیشتر تجربه می کند.

«اریک بیجلولدمحقق ارشد و استادیار روانشناسی دانشگاه بی ادب در هلند، “یافته های ما نشان می دهد که تلاش ذهنی در طیف گسترده ای از جمعیت ها و وظایف ناخوشایند است.”

در این مطالعه، محققان 170 مطالعه منتشر شده بین سال های 2019 تا 2020 را که شامل 4670 نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان شامل افرادی از طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله کارکنان مراقبت های بهداشتی، پرسنل نظامی، ورزشکاران آماتور و دانشجویان بودند. آنها نماینده 29 کشور بودند.

این مطالعات شامل بیش از 350 کار مختلف مغزی، از یادگیری فناوری جدید و یافتن راه در یک محیط ناآشنا تا تمرین گلف یا انجام یک بازی واقعیت مجازی بود.

به گفته محققان، نتایج متفاوت نشان می دهد که فعالیت ذهنی سنگین می تواند احساسات ناخوشایندی ایجاد کند.

با این حال، محققان دریافتند که ارتباط بین تلاش ذهنی و احساسات ناخوشایند در مناطق مختلف متفاوت است و در کشورهای آسیایی کمتر از اروپا یا آمریکای شمالی مشخص است.

به گفته محققان، این می تواند به این معنا باشد که سابقه یادگیری یک فرد ممکن است بر نحوه تأثیر فعالیت ذهنی آنها تأثیر بگذارد.

به گفته محققان، دانش‌آموزان دبیرستانی در آسیا نسبت به اروپا یا آمریکای شمالی زمان بیشتری را صرف انجام تکالیف می‌کنند و بنابراین ممکن است یاد بگیرند که در اوایل زندگی در سطوح بالاتری از فعالیت ذهنی مقاومت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا