سلامت خانواده

سخاوت ایرانیان در اهدای خون مثال زدنی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، مصطفی جمالی به مناسبت روز جهانی اهدای خون در پیامی از فداکاری و سخاوت اهداکنندگان خون کشورمان که همواره صرفه جویی، همدلی و سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده اند تقدیر و تشکر کرد. زندگی آنها با اهدای خونشان

متن پیام مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران

اهداکنندگان خون را سرداران گمنام سلامت می دانم زیرا سخاوت، رستگاری، همدلی و انسانیت را نه یک بار بلکه برای همیشه و بدون اینکه کسی بشناسد را در برنامه زندگی خود قرار دادند و نگاهی به کارنامه هر یک از آنها که پس از دهه ها اکنون آنها در آستانه بازنشستگی از اهدا هستند که نشان دهنده نجات جان صدها نفر است.

همچنین در قرآن کریم آمده است که هرکس جان انسانی را نجات دهد گویی جان همه انسان ها را نجات داده است و از این نظر این عزیزان فرشتگان نجات زمینی در میان ما هستند که بدون هر ادعایی برای سلامتی هموطنانمان. خودشان هر سه چهار ماه یک بار خون اهدا می کنند و در واقع جان مردم را نجات می دهند.

چنین افرادی مهم ترین حلقه زنجیر مسئولیت هستند که در مقابل جانفشانی جان خود می ایستند و با اهدای خون سلامتی خود را شکرانه به درگاه حق تقدیم می کنند. بی شک جامعه نیازمند شناخت چنین الگوهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است و بیهوده نیست که چهره پرافتخار اهدای خون و فرهنگ اهدای خون در ایران از جمله مواردی است که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال الگوبرداری از آن هستند.

امسال 25 ژوئن مصادف با 24 خرداد، “روز جهانی اهدای خون” را در حالی جشن گرفته ایم که 20 سال از این رویداد تقویمی در جهان می گذرد و ایران در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون است. . این روز را به همه اهداکنندگان خون جهان به ویژه اهداکنندگان شریف کشورمان تبریک می گویم و با افتخار اعلام می کنم که ایران هم اکنون بالاترین شاخص های جهانی اهدای خون را دارد و در بسیاری از شاخص ها بهترین کشور منطقه است. و همچنین یکی از پیشگامان اهدای خون. درصد داوطلبانه در دنیا مد نظر است، همه این موفقیت ها مرهون فداکاری و ایثار این رهبران گمنام سلامت است.

سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا شد و تمام درخواست‌های بیمارستانی برآورده شد، رویای 20 ساله آزمایش مولکولی (NAT) محقق شد و آزمایش‌های غربالگری آنتی‌بادی برای گروه‌های خونی فرعی در استان‌های کشور ایجاد شد. سازمان انتقال خون کشور با ارائه خدمات، تخصص و نوآوری خود از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه بندی خون در چارچوب عدالت اسلامی را به تمامی استان های کشور گسترش داد و دقت، بهره وری و کیفیت خون و فرآورده ها را ارتقا داد. و این روند بهره وری و افزایش کیفیت و کمیت را نباید متوقف کرد زیرا باید بهترین باشد تا امانتدار بهترین هدیه دنیا باشیم که از سخاوتمندترین افراد دریافت می کنیم.

اینجانب از طرف خود، جامعه بزرگ دریافت کنندگان و مصرف کنندگان خون و فرآورده ها و تمامی کارکنان زحمتکش سازمان انتقال خون این روز را به تمامی اهداکنندگان خون تبریک و تهنیت عرض نموده و از سخاوتمندی و فداکاری آنان تشکر می کنم. با سپاس با تشکر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا