سلامت خانواده

سبک زندگی والدین چه تاثیری بر رشد و سلامت جنین دارد؟

محمدحسین نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه باید آموزش های لازم به زوجین داده شود، اظهار داشت: تغذیه و سبک زندگی والدین در رشد و سلامت جنین و کودک تاثیر بسزایی دارد و این امر برای حفظ سلامت خود و فرزندانتان باید مراقب این موارد باشید. توجه ویژه داشت؛ تولد تک تک فرزندان خانواده علاوه بر شیرینی هایی که به همراه دارد چالش هایی نیز دارد و با توجه به اینکه سال ها مسئولیت تربیت فرزند بر دوش والدین است، می طلبد که با آگاهی و برنامه ریزی صاحب فرزند شویم.

وی افزود: همانطور که مردم برای خرید خودرو و خانه وقت می گذارند و از مشاوره و راهنمایی دیگران استفاده می کنند، باید برای بچه دار شدن و مطالعه درباره سبک زندگی سالم نیز وقت بگذارند و از توصیه های متخصصان این حوزه استفاده کنند.

با نمونه گیری از سلامت آینده فرزندان خود اطمینان حاصل کنید

عضو هیئت علمی پژوهشکده رویان با اشاره به عوامل ژنتیکی موثر بر سقط جنین ادامه داد: بیماری های تک ژنی یا بیماری هایی مانند اوتیسم اغلب از پدر به فرزند منتقل می شود و عواملی مانند سیگار و مصرف الکل در بیماری های تک ژنی تاثیر دارد اما بیماری ها. آنیوپلوئیدی (کاهش یا افزایش تعداد کروموزوم ها) بیشتر از طریق مادر منتقل می شود که ارتباط مستقیمی با افزایش سن مادر دارد، اما با انجام آزمایشاتی مانند آزمایش کروموزومی روی جنین های حاصل از لقاح آزمایشگاهی (IVF)، سلامت جنین قابل تشخیص است.

نصر اصفهانی گفت: یکی از راه های کاهش سقط جنین این است که افراد به ویژه کسانی که ازدواج فامیلی دارند و ناقل ژن های معیوب هستند، با نمونه برداری از سلامت آینده فرزندان خود اطمینان حاصل کنند. راه حل دیگر برای خانواده هایی که دارای دو ژن معیوب هستند، استفاده از تخمک اهدایی است، همچنین خانم های بالای 30 سال می توانند با انجام آزمایشات مربوطه ذخیره تخمدان خود را بررسی کنند و در صورت کاهش ذخیره تخمدان، می توانند تخمک های خود را منجمد کنند، همچنین برای متاهل ها. مردم فریز کنید باروری راه حل دیگری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا