علمی و فناوری

سامسونگ برای اضافه‌کردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های گلکسی آماده است

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)اتصال ماهواره ای برای گوشی های هوشمند یکی از ویژگی های جذاب و نوظهور این حوزه است که بسیاری از کاربران منتظر آن هستند. سامسونگ برای عقب نماندن از رقبا قصد دارد قابلیت مذکور را برای تعدادی از گوشی های منتخب خود نیز ارائه کند و اکنون گزارش جدیدی از اتصال ماهواره ای در گوشی های سامسونگ منتشر شده است.

اپل یکی از شرکت هایی است که به تدریج ارتباطات ماهواره ای را برای کاربران خود فراهم می کند و در بخش اندروید تنها تعداد کمی از شرکت ها از این فناوری در گوشی های خود استفاده می کنند. حال در گزارشی جدید گفته می شود به زودی قابلیت ارتباط ماهواره ای به چند گوشی گلکسی سامسونگ اضافه خواهد شد.

اتصال ماهواره ای برای گوشی های سامسونگ

انتشارات AndroidAuthority در گزارش خود می گوید این ویژگی در کدهای برخی از اپلیکیشن های سامسونگ ذکر شده است. SOS اضطراری در میان این برنامه ها است که کد اتصال ماهواره ای پیدا شد.

درست مانند ویژگی اپل، اتصال ماهواره‌ای سامسونگ در ابتدا فقط برای تماس‌ها و پیام‌های اضطراری در دسترس خواهد بود. با این حال، گزارش های غیر رسمی مدعی هستند که امکان ارائه امکانات بیشتری مانند ارسال پیام های صوتی کوتاه یا تعامل دو طرفه در گوشی های سامسونگ وجود دارد.

به همین ترتیب در برنامه ها پیام های سامسونگ و تلفن کد مشابهی نیز ذکر شده است.

لازم به ذکر است که پشتیبانی از اندروید 15 یکی از پیش نیازهایی است که باید به صورت بومی برای دستگاه ارائه شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که به ماهواره متصل شود. همچنین سامسونگ هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که چه دستگاه هایی به این ویژگی مجهز خواهند شد، اما احتمالا این ویژگی تنها به پرچمداران این شرکت محدود خواهد شد و خبری از آن در گوشی های میان رده نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا