اخبار سلامت

سامانه مکان یاب در اورژانس راه اندازی شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مهدی بهمن آبادی; رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور از راه اندازی سامانه مکان یابی تماس گیرنده (سرویس موقعیت یابی) در اورژانس 115 خبر داد و بیان کرد: سامانه مکان یابی تماس گیرنده به ما کمک می کند تا موقعیت تماس گیرنده را ردیابی و موقعیت تقریبی وی را پیدا کنیم. .

وی افزود: مکان تماس گیرندگان تلفن ثابت توسط واحد ارتباطات اورژانس با کمک اطلاعات موجود در سامانه مخابرات مشخص می شود.

بهمن آبادی با اشاره به تفاوت شعاع مکان یابی تماس گیرندگان تلفن همراه در محیط های مختلف، تصریح کرد: در داخل شهر شعاع 300 متری برای جانمایی تعیین شده است، اما در جاده ها به دلیل فواصل زیاد، شعاع یک کیلومتری است. در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس فاوای کشور همچنین به روشن بودن GPS تلفن تماس گیرنده اشاره کرد و گفت: برای افزایش دقت مکان یابی، فعال بودن GPS تلفن همراه فرد در طول مدت زمان لازم است. تماس بگیرید.

وی تاکید کرد: ممکن است در ابتدای کار در برخی موارد دقت موقعیت یابی پایین باشد و شناسایی محل تماس ها با خطا مواجه شود اما اورژانس کشور در تلاش است تا این سامانه را بهینه کرده و میزان خطاها را کاهش دهد. “

وی با بیان اینکه هزاران فرستنده گیرنده (BTS) در کشور داریم، افزود: برای ارتقای دقت موقعیت یابی باید تعداد BTS ها افزایش یابد که این امر بر عهده اپراتورهای تلفن همراه است و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است. در این زمینه اتخاذ شده است.

بهمن آبادی همچنین به تاثیر این سامانه در کاهش مزاحمت های تلفنی اشاره کرد و گفت: اطلاع از محل و آدرس تماس گیرندگان نقش مهم و بازدارنده ای در کاهش مزاحمت های تلفنی اورژانس 115 خواهد داشت.

وی گفت: این سامانه هم اکنون در استان تهران فعال است و تا 10 روز آینده در تمامی مراکز سراسر کشور راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا