بهداشت و درمان

سامانه اپراتور ملی سلامت آغاز به کار کرد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، اولین هدف در ساخت و طراحی سامانه های خدمات سلامت، افزایش کیفیت ارائه خدمات به همشهریان است؛ سامانه اپراتور ملی سلامت نیز با محوریت ارائه خدمات به شهروندان ایرانی طراحی شده است. در این سیستم همه افراد جامعه اعم از ارائه دهندگان خدمات (پزشکان، کارکنان بهداشتی و درمانی، پرستاران و مدیران ستادی) نقش و فعالیت های مربوط به خود را دارند. برای هر فرد ایرانی (اعم از گیرنده خدمات یا ارائه دهنده خدمات)، نقش شهروندی به طور خودکار در این سیستم ایجاد می شود.

هر شهروند ایرانی وارد شود پانل برای اولین بار با واردات شهروندی خود را دریافت کنید ملیت و تاریخ تولد یک کد تایید بر روی تلفن همراه خود دریافت می کند. پس از وارد کردن کد تایید، شخص را در آن ثبت نام کنید پانل تابعیت انجام شد و او به امکانات شهروندی خود دسترسی پیدا کرد.

امکانات و اطلاعات موجود در سیستم اپراتور ملی سلامت

بر اساس این گزارش، امکانات زیر در نقشه شهروندی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

کتابخانه سلامت شهروند

بیش از 2000 مطلب در این بخش وجود دارد چند رسانه ای E شامل کتاب، جزوه، فیلم و عکس است و بارگذاری شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. شهروند می تواند محتوای مورد نظر خود را در این قسمت بیابد جستجو کنید و از آن استفاده کنید.

نقشه سلامت

یک نقشه جغرافیایی جامع از همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس شهروندان است. موقعیت جغرافیایی مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به محل سکونت شهروند جستجو کنید و نمایش داده می شوند. در حال حاضر این نقشه بیش از 60000 ارائه دهنده خدمات سلامت دارد. نقشه سلامت در حال تکمیل است و طی ماه های آینده تمامی مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و حتی مطب های پزشکی در سامانه بارگذاری خواهند شد. به روز رسانی کنید to be این نقشه نه تنها برای کسب اطلاعات از مراکز در اختیار شهروندان قرار می گیرد، بلکه از آن برای ثبت شکایات، رضایت، پیشنهاد و انتقاد نیز استفاده می شود.

معرفی اعضای تیم سلامت و انتخاب پزشک خانواده

در این بخش، شهروند می‌تواند اعضای تیم سلامت خود از جمله مراقبین سلامت، پزشک خانواده، متخصص تغذیه و کارشناس سلامت روان را مشاهده کند. ضمناً شهروند می تواند در این قسمت پزشک خانواده خود را انتخاب یا تغییر دهد. فعال شدن این قسمت از سیستم به این بستگی دارد که شما در منطقه ای زندگی کنید که طرح پزشک خانواده را بر اساس برنامه های مصوب وزارت بهداشت اجرا می کند.

تعیین مراکز بهداشتی

در این قسمت شهروند می تواند از کلیه کلینیک های بیمارستانی در تمامی شهرستان ها با بیمارستان ها یا درمانگاه های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در تخصص های مختلف نوبت بگیرد. اگر سیستم نوبت دهی تاریخ خاصی را نشان نداد به این معنی است که قرار ملاقات ها تکمیل شده است. بر اساس دستورالعمل 30 درصد از ظرفیت های نوبت دهی بیمارستان ها از سطح اول خدمات (مراکز جامع سلامت شهری و روستایی) به سامانه ارجاع اختصاص یابد.

مدارک پزشکی من را اسکن کنید

در این قسمت شهروند می تواند مدارک و مدارک پزشکی خود را که در هنگام مراجعه به بیمارستان انجام شده است اسکن کند جستجو کنید و رعایت کنید اگر این قسمت خالی باشد به این معنی است که فایل های کاغذی موجود در بیمارستان های کشور هنوز برای فرد مورد نظر بارگذاری نشده است و یا اینکه شخص هیچ گونه مراجعه ای به بیمارستان های دانشگاهی نداشته است. اسناد پزشکی کاغذی پس از اسکن و اسنادی که مستقیماً به صورت الکترونیکی ذخیره می شوند در اختیار صاحب اصلی اسناد یعنی شهروند قرار می گیرد. در این قسمت از سامانه به تدریج تمامی شهروندان می توانند بخش های مختلف پرونده سلامت خود را در سامانه های سرپایی، بستری و بهداشتی کشور مشاهده کرده و دسترسی مدارک به افراد مجاز را مدیریت کنند.

جستجوی داروهای کمیاب و سایر داروها، شیر خشک و کنترل اصالت

در این قسمت از تسهیلات شهروندی هر فرد می تواند بنابراین نیاز به انبار داروهای مختلف در داروخانه های سراسر کشور جستجو کنید کند

آدرس محل سکونت خانوار را به روز کنید

در این قسمت کاربر می تواند تیم سلامت را از تغییر محل سکونت مطلع کند تا خانوار را به مقصد تعیین شده منتقل کند.

لازم به ذکر است که برخی از امکانات که در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود پانل تابعیت به شرح زیر اضافه می شود:

• سیستم خودمراقبتی که در مراحل پایانی اجرا قرار دارد

• سیستم پیشنهادات و دریافت ایده ها

• خدمات پرستاری در منزل

• امتیاز دهی به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی

• رای گیری – نظرسنجی

• اهدای عضو

• رسانه های سلامت (اخبار و گزارش)

• شبکه های اجتماعی سلامت

• بازارچه سلامت (خرید و فروش محصولات سلامت محور)

• خدمات اضطراری

• عیادت از راه دور بیماران بستری در بیمارستان

• خدمات بازدید از راه دور

• دریافت دارو در منزل

• خیریه سلامت (هدایت کمک های نقدی و غیر نقدی)

• اطلاع رسانی – تاریخ سررسید خدمات مراقبتی

• توصیه های بهداشتی هوشمند

• مشارکت مردم در سلامت

• شکایات و گزارش های عمومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا