سلامت خانواده

سالمندان چه مقدار ویتامین D باید دریافت کنند؟

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، دستورالعمل های جدید انجمن بین المللی غدد درون ریز توصیه می کند که افراد 75 سال به بالا مصرف مکمل های ویتامین D را مد نظر قرار دهند. اما چرا ویتامین D برای افراد مسن اهمیت دارد؟ و چقدر باید مصرف کنند؟

جوانان بیشترین ویتامین D را از نور خورشید دریافت می کنند

در استرالیا، اکثر افراد زیر ۷۵ سال می توانند ویتامین D کافی را در طول سال از نور خورشید دریافت کنند. برای کسانی که در نیمه شمالی استرالیا زندگی می کنند – و برای همه ما در طول تابستان – ما فقط باید پوست خود را برای چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهیم.

بدن فقط می تواند مقدار مشخصی ویتامین D را در یک زمان تولید کند. بنابراین ماندن بیشتر از زمان لازم در زیر نور خورشید به افزایش سطح ویتامین D شما کمکی نمی کند و در عین حال خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

چرا با افزایش سن به ویتامین D بیشتری نیاز داریم؟

این مقدار توصیه شده بیشتر از مقدار توصیه شده برای بزرگسالان جوان است که نشان دهنده افزایش نیاز و کاهش توانایی بدن برای تولید و جذب ویتامین D است.

به طور کلی، افراد مسن کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند که منبع اصلی تولید طبیعی ویتامین D است. افراد مسن ممکن است زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند و لباس های بیشتری را در فضای باز بپوشند.

با افزایش سن، پوست ما نیز در سنتز ویتامین D از نور خورشید کارآمدتر می شود.

کلیه ها و کبد که به تبدیل ویتامین D به فرم فعال آن کمک می کنند نیز با افزایش سن بخشی از کارایی خود را از دست می دهند. این امر حفظ سطح کافی ویتامین را برای بدن دشوارتر می کند.

همه این موارد به این معنی است که افراد مسن به ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

کمبود ویتامین D در افراد مسن شایع است

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، افراد بالای ۷۵ سال ممکن است علیرغم نیاز بیشتر به ویتامین D به اندازه کافی از این ویتامین دریافت نکنند.

مطالعات نشان داده است که از هر پنج فرد مسن در استرالیا یک نفر دچار کمبود ویتامین D است.

در مناطقی از جهان با عرض جغرافیایی بالاتر مانند انگلستان، تقریباً نیمی از مردم سطح کافی ویتامین D ندارند.

این افزایش خطر کمبود تا حدودی به دلیل عوامل سبک زندگی مانند گذراندن زمان کمتر در فضای باز و دریافت ناکافی ویتامین D در رژیم غذایی است.

سالمندان چه مقدار ویتامین D باید دریافت کنند؟

دریافت ویتامین D کافی برای افراد بالای 75 سال از تنها چند دقیقه زیر نور خورشید دشوار است، بنابراین انجمن غدد درون ریز توصیه می کند که افراد روزانه 800 IU (واحد بین المللی) ویتامین D را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنند.

ویتامین D به بدن کمک می کند کلسیم را جذب کند که برای حفظ تراکم و استحکام استخوان ضروری است. با افزایش سن، استخوان‌های ما شکننده‌تر می‌شوند و خطر شکستگی‌ها و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.

حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که افراد مسن بستری شده در بیمارستان با شکستگی لگن 3.5 برابر بیشتر از افرادی که آسیب ندیده اند در 12 ماه آینده جان خود را از دست می دهند.

ویتامین D همچنین ممکن است به کاهش خطر عفونت های تنفسی کمک کند، که می تواند در این گروه سنی جدی تر باشد.

همچنین شواهد در حال ظهور برای مزایای بالقوه دیگر، از جمله سلامت بهتر مغز وجود دارد. با این حال، این نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

همچنین شواهد متوسطی وجود دارد که نشان می دهد مکمل ویتامین D می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا