سلامت خانواده

سالانه نزدیک به 2800 متخصص در کشور توزیع می شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدسعید کریمی در حاشیه افتتاحیه بیمارستان 32 تختخوابی رشید زاویه وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه ویژه ای برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار دارد که بهره برداری از این بیمارستان یکی از این پروژه ها بود، تصریح کرد: در کمتر از سه سال از عمر دولت سیزدهم، نهضت ساختمان بیمارستان به 17 هزار تخت رسید که معادل 13 درصد مراکز درمانی قبل و بعد از انقلاب است.

وی افزود: در طول سه سال دولت سیزدهم 300 تخت بیمارستانی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در قالب دو بیمارستان 270 تختخوابی امام حسین (ع) اضافه شد.آ) و 32 تخت زاویه اضافه شد دو هزار میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان رشید هزینه شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هدف دولت سیزدهم اجرای عدالت است، گفت: بر این اساس سالانه 380 قلم تجهیزات پزشکی خریداری و اغلب در مناطق کم برخوردار توزیع می شود.

کریمی در خصوص کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و توزیع عادلانه پزشکان تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت برای تامین نیروی متخصص برای بیمارستان های کشور بر اساس مناطق محروم است، بنابراین برای شهرهایی مانند تهران و البرز توزیع فارغ التحصیلان پزشکی ممنوع است و بیشتر به مناطق محروم اعزام می کنیم. همچنین سالانه نزدیک به 2800 متخصص در کشور توزیع می شود و امسال نیز در شهریور ماه پزشکان را توزیع می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا