سلامت خانواده

ساعت شنی پرستاران آغاز شد/ اولتیماتوم به مسئولان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نجاتیان روز چهارشنبه در همایش مدیران و مدیران ارشد پرستاری تهران بزرگ در بیمارستان میلاد، افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت چهاردهم افتاد حضور دکتر، مجلس و دانشگاه هاست. علوم پزشکی و اکنون سکاندار دولت هستند و دکتر ظفرخندی سکان وزارت بهداشت را نیز در دست گرفته اند و این فرصت بی نظیری است که برای جامعه سلامت و پرستاری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: قطعا سازمان نظام پرستاری وظیفه خود می داند که از دولت، وزارت بهداشت برای مصالح عمومی کشور و مردم حمایت کند و قطعا از برنامه های دولت حمایت خواهیم کرد اما این حمایت نیست. بدون قید و شرط، اما وقتی احساس می کنیم که حقوق سلامت مردم پایمال می شود و کارکنان پرستاری آسیب می بینند، این حق را برای خود محفوظ می داریم که انتقادات را جدی مطرح کنیم.

نجاتیان گفت: ما در مقابل وزارت بهداشت نیستیم اما در کنار آنها هستیم تا مطالبات پرستاران را از این جهت پیگیری کنیم، البته سایر نهادها نیز باید در خدمت تحقق مطالبات پرستاران به وظایف خود عمل کنند. پرستاران.”

وی افزود: اعتراضات از ماه های گذشته در گوشه و کنار کشور شروع شد و به جایی رسید که پرستاران که حرفه ای اخلاق مدار و حفظ حقوق بیماران در اولویت هستند، متأسفانه دست از کار کشیدند.

نجاتیان گفت: در برخی استان ها شدت نارضایتی پرستاران به حدی بود که نظام سلامت در آن شهرها نزدیک به سقوط بود. و این موضوع برای ما بسیار نگران کننده بود که چرا به جایی رسیده ایم که پرستارانی که در دوران کرونا جان خود را از دست دادند از حضور در بخش ها خودداری کردند. با این وجود کارکنان پرستاری به کمک ما آمدند و اجازه ندادیم خدمات ضروری در بخش مهمی تعطیل شود و بعد اخلاقی در حوزه پرستاری حفظ شود.

وی افزود: در دو ماه گذشته شورای امنیت ملی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، وزیر بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع مطالبات پرستاران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و سازمان نظام پرستاری نیز در طول این مدت به پرستاران وعده داد. سفرهای استانی که این دغدغه ها را تا روز پرستار پیگیری کنند. به مسئولان هشدار می دهیم که تا یک ماه و نیم آینده و در روز پرستار باید پاسخ قانع کننده ای به جامعه پرستاری بدهیم.

هر پرستار برای دو نفر کار می کند

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: پدیده زشت و غیرقانونی به نام اضافه کاری اجباری برای جامعه پرستاری ایجاد شده است. در مواقع بحران همه سر کار هستند اما در شرایط عادی کشور و در شرایطی که در بحرانی مانند کرونا قرار نداریم این پدیده قابل قبول نیست. امروز هر پرستار به جای دو نفر کار می کند و دولت باید به دلیل قانون ارتقای بهره فکری به حال این موضوع کند. Veri با این هدف که پرستاران بتوانند درآمد متعادل و متناسب با شیفت ها و ساعات کاری متعادل داشته باشند، تصویب شده است.

وی افزود: وزیر بهداشت و پزشکان به دنبال رفع دغدغه پرستاران هستند اما موضوع پرستاران فرادستگاهی و برون سازمانی و شورای اسلامی، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی باید وارد موضوع شوند زیرا انتظارات پرستاری مانند ساعت شنی است که شروع شده و باید زودتر این مشکلات برطرف شود.

نجاتیان ادامه داد: اگر می خواهیم پرستاران خدمات خوبی ارائه دهند و مردم خدمات خوبی دریافت کنند، باید به خواسته های پرستاران توجه کنیم. در این راستا مبلغی معادل 7 هزار میلیارد تومان (هفت همات) برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شده است که بخشی از آن پرداخت شده اما بخشی از آن هنوز به پرستاران و پرسنل وزارت بهداشت پرداخت نشده است. .

وی گفت: از سوی دیگر منتظر اعطای مجوز برای جذب 25 هزار نفر در وزارت بهداشت هستیم که حداقل 50 درصد آن به جذب پرستار اختصاص می یابد تا مدیران پرستاری مجبور به تحمیل نشوند. اضافه کاری اجباری پرستاران برای اداره بیمارستان در شرایط کمبود نیرو.

ارسال فرمول افزایش اضافه کار به ریاست جمهوری

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: افزایش میزان اضافه کاری پرستاران اقدامی ضروری و ضروری است. اگر میزان اضافه کاری معقول شود، پرستاران انگیزه بیشتری برای حضور در بیمارستان پیدا می کنند. فرمول افزایش میزان اضافه کاری از سوی وزارت بهداشت به سازمان برنامه و سازمان اداری استخدامی و ریاست جمهوری ارسال شده و امیدواریم به تصویب و ابلاغ برسد.

نجاتیان تصریح کرد: در این مدت با نهادهای موثر نامه نگاری کردیم و در هفته های آینده با مسئولان ارشد کشور در دولت و مجلس جلساتی خواهم داشت تا بخشی از این نگرانی ها برطرف شود.

وی افزود: اگر وقت پرستاران را می گیریم و آنها را موظف به اضافه کاری می کنیم باید حضور تمام وقت آنها را هم در نظر بگیریم و در این راستا طرحی را برای پرستاران تمام وقت ارائه کرده ایم که در صورت اجرا بهتر و بهتر است. موثرتر از افزایش مقدار اضافه کاری خواهد بود

نجاتیان یادآور شد: تاکنون تلاش کرده ایم ادبیات همراه داشته باشیم اما اگر با پیگیری هایمان تا روز پرستار این اتفاق نیفتد و مسئولان به مطالبات توجه جدی نکنند ما نیز در کنار پرستاران خواهیم بود. . امیدواریم سازمان های ذیربط به وظایف خود عمل کنند تا شرمنده همکاران نباشیم و پرستاران بتوانند با خیال راحت خدمات ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در آینده تضمینی وجود ندارد که در بیماری ها پاندمی و گرفتار بحران های انسان ساز یا طبیعی و لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هستنداگر به جامعه پرستاری توجه نکنیم در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهیم شد.

نژادیان تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری با قاطعیت پیگیر کار پرستاران و پیگیری مطالبات است و در صورت عدم نتیجه به صراحت اعلام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا