سلامت خانواده

سازمان های بین المللی بهداشت در حالت هشدار / ویروس ماربورگ چیست؟

نادیا زکالوند: چندی پیش آلمان دو نفر از افرادی را که از رواندا به کشور بازگشته بودند به سرعت به قرنطینه فرستاد. یکی از آنها دانشجوی پزشکی بود که در بیمارستانی در رواندا به دنبال یک فرصت تحقیقاتی بود و با بیماران مبتلا به ویروس ماربورگ در تماس بود، البته تجهیزات حفاظتی به تن داشت. دیگری همراه او بود که علائم خفیفی از نوعی بیماری غیرمرتبط با ماربورگ را نشان داد.

آزمایش هر دو نفر منفی بود و مشخص شد که مقامات آلمانی بی دلیل نگران بیماری ماربورگ هستند. اما از آنجایی که این ویروس در رواندا بسیار شایع است، آژانس های بهداشتی بین المللی در حالت آماده باش هستند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این بیماری بدانید:

ویروس ماربورگ چیست؟

ویروس ماربورگ عامل تب شدید خونریزی دهنده با میزان مرگ و میر بالای 88 درصد است. البته این بیماری نادر است و معمولاً از طریق خفاش های میوه خوار به انسان منتقل می شود و در صورت تماس مستقیم افراد با پوست و ترشحات بدن فرد مبتلا و یا استفاده از وسایل آلوده به خون یا آلوده به آنها. بافت ها به این بیماری مبتلا خواهند شد. .

بیشترین شیوع این بیماری در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از جمله آنگولا، کنگو، آفریقای جنوبی و اوگاندا بوده است. اما اولین موارد در آلمان و صربستان (یوگسلاوی سابق) در سال 1967 ثبت شد که این بیماری در این دو کشور به 31 مورد و 7 مورد مرگ منجر شد. بعدها ویروس ماربورگ به آمریکا رسید. این در حالی است که در سال 2005 در آنگولا حداقل 329 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

رواندا در حال حاضر با شیوع این ویروس مواجه است و تاکنون 10 نفر جان خود را از دست داده اند.

علائم بیماری ماربورگ چیست؟

از علائم اولیه این بیماری که در روزهای اول و دوم بروز می کند، باید به تب بسیار بالا، سردرد شدید، بی حالی عمومی همراه با درد عضلانی و خستگی مفرط اشاره کرد.

علائم بعدی که معمولا در روز سوم رخ می دهد اسهال آبکی و درد شکم و پیچ خوردگی است.

هنگامی که بیماری گسترش می یابد و شدیدتر می شود، علائمی مانند خونریزی از بینی، لثه، واژن، مقعد یا سایر قسمت های بدن ظاهر می شود. زمانی که اکثر اعضای بدن همزمان خونریزی می کنند، احتمال مرگ بیمار افزایش می یابد.

سازمان های بین المللی بهداشت در حالت هشدار / ویروس ماربورگ چیست؟

این بیماری چگونه درمان می شود؟

متاسفانه این بیماری هنوز درمان و واکسن خاصی ندارد و البته تحقیقات و تلاش برای تولید واکسن ماربورگ در حال انجام است. سازمان جهانی بهداشت در حال تولید نوعی از ویروس است که در حال حاضر در مرحله اولیه است.

در حال حاضر بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری پیشگیری است و نباید با افراد مبتلا تماس مستقیم داشت.

اگرچه شیوع این بیماری هنوز آنقدر شدید نیست که همه دنیا را نگران کند، اما لازم است نکات بهداشتی را به شدت رعایت کرده و در صورت مشاهده بیمار مبتلا به ویروس ماربورگ، در اسرع وقت او را به مرکز بهداشت منتقل کنید.

منابع:

هفته خبری

latinamericanpost

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا