علمی و فناوری

ساخت مودم ۴G با توسعه میان‌افزار توسط محققان ایرانی

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)علی اصغر باقری مدیر پروژه یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مهمترین فعالیت این شرکت جمع آوری داده در طیف های مختلف است، در خصوص یکی از جدیدترین محصولات این شرکت گفت: مودم 4G یکی از محصولات این شرکت است که اگر بخواهیم مودم های دیگر را با هم مقایسه کنیم. در مودم های دیگر یک سری پروتکل به مودم متصل می شود، دستورات را به مودم می دهد و ارتباط برقرار می شود.

وی افزود: اما شرکت ما میان افزار را به صورت مستقل توسعه می دهد و جمع آوری داده ها از طریق این مودم در تمام قسمت های شرکت انجام می شود.

وی افزود: از طرفی ما تامین کننده کامل امنیت مودم هستیم و از این مودم برای رفع نیازهای شرکت در خصوص جمع آوری اطلاعات استفاده می کنیم.

مدیر پروژه این شرکت دانش بنیان درباره تعریف میان افزارها خاطرنشان کرد: میان افزارها توسعه دهندگان در برقراری ارتباط و ساده سازی فعالیت های ورودی و خروجی هستند و به طور کلی کار میان افزار ترجمه دستورات نرم افزاری برای سخت افزار است.

باقری بیان کرد: به عنوان مثال یکی از کارکردهای این مودم ارسال پیام های ثانویه و استفاده از آن در گلخانه های هوشمند است و همانطور که گفته شد در زمینه های امنیتی نیز کاربرد دارد.

وی بیان کرد: شرکت ما خودش میان افزار را برای ساخت مودم توسعه می دهد اما در سایر شرکت های داخلی این اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به مدیر پروژه این شرکت دانش بنیان در پاسخ به اینکه چگونه می توان محصول یا خدمات این شرکت را به بازار عرضه کرد، گفت: ما خدمات نظارت بر فرآیند و فضا را بر اساس محصولات شرکت ارائه می دهیم و این خدمات می تواند باشد. صادر می شود و تلاش می کنیم در این بخش نیز فعال باشیم.

باقری افزود: تمامی تجهیزات ساخت مودم 4G از داخل تهیه می شود اما تراشه های این محصول وارداتی است.

وی در خصوص انتظارات فعالان حوزه فناوری از رئیس جمهور چهاردهم گفت: در حال حاضر به دلیل مسائل تحریم و نقل و انتقالات مالی برای خرید تجهیزات با مشکلات زیادی مواجه هستیم و با حضور واسطه های عجیب و غریب این تجهیزات را تهیه می کنیم. .

مدیر پروژه این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: بنابراین انتظار داریم در دولت جدید فضای بهتری برای خرید این تجهیزات فراهم شود که بتوانیم در تولید محصولات از آن استفاده کنیم.

باقری تصریح کرد: مورد بعدی این است که شرکت ها و مجموعه هایی که در نقاط مشترک ایران فعال هستند باید برای تکمیل محصول تولید شده با یکدیگر همکاری کنند تا به جای اینکه هر شرکتی برای خودش رقابت کند به محصول جامع تر و با کیفیت تری برسیم. برای تولید

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر باید با ارتباط و همکاری مناسبی که شرکت های مختلف داخلی با هم ایجاد می کنند، شبکه سازی داخلی داشته باشیم و محصولات یکدیگر را تکمیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا