بهداشت و درمان

زیرساخت‌های درمانی در مرز مهران مناسب است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر بهرام عین الهی امروز نهم مرداد ماه سال 1403 پس از ورود به شهر مهران وارد مرکز فوریت های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران شد و پس از ورود به شهر مهران وارد مرکز فوریت های پزشکی شهید قاسم سلیمانی شد. وی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز گفت: خوشبختانه زیرساخت ها امکانات بهداشتی و درمانی خوبی در مرز مهران ایجاد شده و تمامی تمهیدات لازم انجام شده است.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا استفاده از چادر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی موثر نبوده و باعث گزش بیشتر می شد اما این مرکز سال گذشته افتتاح شد و کمک زیادی به درمان بیماران کرد. “

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 55 درصد زائران از مهران تردد می کنند، 150 آمبولانس در مرز مهران مستقر هستند و 21 اتوبوس آمبولانس نیز در مرز حضور دارند که به صورت سیار در هر نقطه می توانند وارد شوند و هر کدام 13 تخت دارند. آنها می توانند در هر جایی به مصدومان کمک کنند.

عین الهی ادامه داد: 11 موتور آمبولانس و 3 فروند بالگرد و 1200 نیروی پزشکی و بهداشتی که بیشتر آنها داوطلب هستند در مرز بین المللی مهران مشغول به کار هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 10 بیمارستان در استان ایلام آماده کار هستند و تا کنون بیش از 37 هزار نفر اورژانس ارائه شده و 662 عمل جراحی انجام شده است.

عین اللهی با بیان اینکه تاکنون 4 هزار و 424 آمبولانس اعزام و پنج هزار و 955 نفر به مرکز فوریت های پزشکی واقع در مرز مهران مراجعه کرده اند، گفت: وضعیت اضطراری دریافت کرده اند

وی افزود: موضوع اصلی و مهم ما مسائل بهداشتی است که 5 هزار و 324 بار در اماکن عمومی و موکب ها بازدید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا