سلامت خانواده

زنان پوکی استخوان را جدی بگیرند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهدی ضمن گرامیداشت هفته سلامت زنان گفت: حفظ سلامت در جامعه با دارو و درمان متفاوت است. زیرا یک نوع سلامت در حوزه پزشکی درمان و درمان بیماری است اما پیشگیری در حوزه سلامت بر درمان اولویت دارد و ما در این زمینه ضعف داریم چون متولی قوی در این زمینه نداریم.

وی عوامل حفظ سلامت انسان را هوای پاک، آب سالم و سالم و غذای سالم دانست و افزود: در مورد غذای سالم کمی تردید داریم زیرا نظارت در این زمینه آنطور که باید نیست.

شواهدی مبنی بر ناقص بودن کنترل ها در این زمینه پردازش صنایع غذایی گفت: در رابطه با میوه و تره بار کنترلی بر استفاده از سموم، کود و نگهداری مناسب وجود ندارد که این امر سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی همچنین به محیط زیست سالم و حفظ روحیه و تعالی انسان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد شاهد ضعف هایی هستیم و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

شهیدی بیان کرد: بخش مهمی از سلامت زنان به خود زنان بستگی دارد چرا که باید غذای سالم و شرایط زندگی مطلوب را در خانواده فراهم کنند.

وی افزود: اگر به جشنواره غذا و اگر به سراغ غذاهای غربی برویم باید بدانیم که این گونه غذاها سالم نیستند و اسید آمینه دارند. بنابراین بخشی از سلامت به زنان مربوط می شود; از طرفی در برخی از اقشار جامعه ضعیف هستیم. تغذیه خانم ها در دوره های مختلف باید با دقت همراه باشد و در رابطه با کمبود آهن و ضعف خون دقت شود.

شهیدی گفت: بانوان نیز باید مراقب پوکی استخوان و مصرف ویتامین D باشند. عدم تحریک زنان و مصرف غذاهای چرب و شیرین و … باعث چاقی شده که زمینه ساز بیماری های مختلف است.

وی در گفتگوی رادیویی گفت: وزارت بهداشت باید برای بانوان برنامه داشته باشد کوچک تحصیلات داشته باشند، به ویژه به این دلیل که زنان مرکز خانواده و فرزندان هستند آوردن آنها نقش پر رنگی دارند و بنابراین باید از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا