سلامت خانواده

زرده تخم مرغ خوب است یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، مصرف یک تخم مرغ کامل در روز مقدار متعادلی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن تامین می کند.

ایمنا نوشت: تخم مرغ غذای بسیار مفیدی است، با این حال بسیاری از مردم معتقدند زرده تخم مرغ غذای سالمی نیست، زیرا زرده تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون می شود. به همین دلیل بسیاری از مردم زرده تخم مرغ مصرف نمی کنند و فقط از سفیده آن استفاده می کنند.

مواد مغذی موجود در سفیده و زرده تخم مرغ بسیار متفاوت است، اما به همان اندازه مهم است. سفیده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین B2 است، در حالی که زرده تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که برای بدن بسیار ضروری هستند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در زرده تخم مرغ شامل ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و امگا 3 است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، زرده تخم مرغ حاوی پتاسیم، سدیم، روی، منیزیم، فسفر و آهن است.

مصرف یک تخم مرغ کامل در روز مقدار متعادلی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن تامین می کند. زرده تخم مرغ سرشار از سلنیوم است که به بهبود سلامت مو و ناخن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علائم کمبود سلنیوم در بدن شامل سردرد، حالت تهوع، استفراغ، بی حالی، تشنج و گاهی اوقات کما است.

یک تخم مرغ بزرگ 55 کالری، 2.5 گرم پروتئین، 4.5 گرم چربی و 0.61 گرم کربوهیدرات دارد.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا