بهداشت و درمان

ریل‌گذاری خوب دولت سیزدهم در حوزه درمان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنادکتر سعید کریمی وی درباره برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه شبکه بیمارستانی کشور گفت: در دولت سیزدهم برنامه ریزی شد تا 25 هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شود. اگر عمر دولت سیزدهم به چهار سال می رسید، 25 هزار تخت به شبکه بیمارستانی کشور اضافه می شد. در حال حاضر 17 هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه کرده ایم.

افتتاح 1000 تخت بیمارستانی در 2 هفته آینده

وی با اشاره به مدت باقی مانده از فعالیت دولت فعلی گفت: حدود 2 هفته دیگر از عمر دولت سیزدهم باقی مانده و در این مدت 1000 تخت دیگر به تعداد تخت های بیمارستانی کشور اضافه می شود. به عنوان مثال 700 تخت از 1000 تختی که در مدت باقیمانده فعالیت دولت سیزدهم افتتاح می شود مربوط به بیمارستان حضرت ولیار اراک است که به زودی افتتاح می شود.

برنامه دولت سیزدهم برای بیمارستان سازی چه بود؟

7000 تخت بیمارستانی در مراحل پایانی بهره برداری است

معاون رئیس جمهور وزارت بهداشت ادامه داد: باز هم تاکید می کنم دولت سیزدهم برای افزودن 25 هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور برنامه ریزی کرد و در طول عمر خود توانست 18 هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه کند. 7000 تخت دیگر از مجموع 25000 تخت در نظر گرفته شده توسط وزارت بهداشت مراحل پایانی بهره برداری را می گذراند. اما فرصت کافی برای بهره برداری وجود ندارد. 7000 تخت باقیمانده نیز در دولت آینده افتتاح خواهد شد.

مجوز جذب 25000 نیروی جدید در وزارت بهداشت

وی درباره جذب نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی گفت: سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب 25 هزار نیروی انسانی را برای همه رشته های درمانی، بهداشتی و آموزشی صادر کرده است که البته بیشتر این افراد برای رشته های پزشکی هستند. رفتار. با توجه به نیاز شبکه بهداشت و درمان کشور به پرستار و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی تازه افتتاح شده به نیروی انسانی، اکثر افرادی که توسط وزارت بهداشت جذب می شوند، برای رشته پزشکی هستند.

کریمی با بیان اینکه دولت سیزدهم دستاوردهای خوبی در حوزه درمان داشته است، افزود: «دسترسی مردم به خدمات درمانی»، «عادلانه درمان» و «حمایت از کادر درمانی» از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه درمان است. رفتار. امیدوارم اقدامات انجام شده در دولت آینده نیز ادامه داشته باشد. دولت چهاردهم باید «مسئله محور» باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا