سلامت خانواده

ریاست جمهوری در مشکلات پرستاران دخالت کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان در این نامه مهم ترین مشکلات پرستاران را از جمله تاخیر در پرداخت کارگران و اضافه کار، مشکل کمبود نیرو و موضوع مهاجرت روزافزون پرستاران و از رئیس جمهور درخواست اقدام فوری کرد. تا این معضل موج نارضایتی پرستاران را افزایش ندهد.

متن نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به مسعود مزیکیان

یادآور می شود، سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از 277 هزار نفر از اعضای این سازمان و بیش از 350 هزار نفر از کارکنان گروه پرستاری کشور، آماده همکاری با دولت محترم چهاردهم و وزارت بهداشت در در راستای تحقق اهداف عالی نظام سلامت و تحقق همکاری با برنامه های کلان از جمله سیاست های کلی سلامت و برنامه هفتم توسعه.

جناب رئیس جمهور محترم

متأسفانه باید بگویم این روزها جامعه پرستاری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که به شدت آنها را نگران و سردرگم کرده و از ارائه خدمات بهینه به مردم باز داشته است. کمبود شدید نیروی انسانی حداقل نصف استاندارد مورد نیاز کشور، اعمال اضافه کار اجباری به ویژه برای زنان (میانگین 80 ساعت در ماه)، معوقات طولانی در پرداخت حق پرستاری (متوسط ​​8 ماه) و اضافه کار (متوسط 4 ماه). ، مقدار بسیار کم اضافه کاری (متوسط ​​ساعتی 30 هزار تومان) باعث تمایل به مهاجرت، ترک خدمت و تغییر شغل شده است. متاسفم دولتی به خصوصی در میان این گروه به شدت افزایش خواهد یافت. به طوری که در سال گذشته تعداد 1850 درخواست گواهی خدایی در سازمان ثبت شده که نسبت به سال 1400 حدود دو برابر افزایش نشان می دهد که معادل 20 درصد کل ظرفیت آموزشی سالانه پرستارانی است که در یک سال مهاجرت کرده اند. هستند.

دکتر عزیز

متاسفانه این روزها ابعاد نارضایتی به حدی رسیده است که در برخی بیمارستان های شهرستان ها از جمله البرز و شیراز، پرستاران با ترک کار و عدم حضور در شیفت کاری مواجه هستند. هستند. اگرچه تلاش این سازمان و بزرگان پرستاری و نهادهای امنیتی خللی در ارائه خدمات به بیماران اورژانسی ایجاد نکرده است، اما این موضوع انتخابی و بیم آن می رود که ابعاد این اقدامات به سایر استان ها نیز کشیده شود.

در روزهای پایانی دولت قبل با دستور مستقیم رئیس جمهور شهید و معاون اول حوزه ریاست جمهوری و همچنین در حوزه مشاور رئیس جمهور اقداماتی برای رفع این مسائل انجام شد که منجر به آماده سازی نویسنده لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در وزارت بهداشت و صورتجلسه شماره 35670 مورخ 30/02/1403 حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول شد.

با وجود اینکه همه ما می دانیم که دولت چهاردهم این روزها به شدت درگیر مسائل مهم داخلی و خارجی است، اما از جنابعالی تقاضا دارم که مجدداً جلسات ویژه ای با نظارت معاون اول یا معاون اجرایی محترم رئیس جمهور تشکیل شود تا بتوانیم از دستگاه های بین دستگاهی استفاده کنیم. ظرفیت ها در اسرع وقت زمان مسائل را مدیریت کنیم تا خدای ناکرده شاهد خللی در روند خدمت رسانی به جامعه نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا