علمی و فناوری

رکورددار بستن اینترنت در جهان کدام کشور است؟

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گفته Restofworld، طبق داده‌های ناظر حقوق دیجیتال Access Now، هند رکورددار قطع اینترنت برای یک دهه در جهان بوده است. نظرسنجی Internet Society Pulse نشان می دهد که اقتصاد این کشور به دلیل بسته شدن اینترنت در 10 سال گذشته حدود 216 میلیارد دلار ضرر کرده است.

در 10 سپتامبر، زمانی که ایالت مانیپور در شمال شرقی هند اعلام کرد اینترنت 5 روزه را در پاسخ به اعتراضات دانشجویان قطع می کند، شهروندان خشمگین شدند اما تعجب نکردند. کشورهای دیگری مانند چین، کره شمالی و روسیه اینترنت را سانسور، استراق سمع یا محدود می کنند، اما شهروندان هندی دسترسی نسبتاً آزاد دارند، اما هند نمونه منحصر به فردی در میان کشورهای دموکراتیک برای اعمال منظم محدودیت های اینترنتی است. طبق داده های Access Now، بین سال های 2016 تا 2023، هند 771 قطعی اینترنت را تجربه کرده است.

بر اساس داده‌های مرکز قانون آزادی نرم‌افزار در مورد قطعی اینترنت، دلایل قطعی اینترنت در هند شامل تلاش‌های دولت برای کنترل حرکات پیرامون قانون اصلاح شهروندی، سرکوب اعتراضات کشاورزان و جلوگیری از تقلب در طول امتحانات است.

بیشتر تعطیلی ها در هند از لحاظ تاریخی در جامو و کشمیر رخ داده است، که قلب مناقشه چندین دهه بین هند، پاکستان و چین است. در آگوست 2019، این منطقه 552 روز متوالی قطع اینترنت را تجربه کرد که طولانی‌ترین قطعی اینترنت جهان در تاریخ است.

قطع اینترنت بر آموزش، مشاغل و خدمات اجتماعی تأثیر منفی می گذارد و از دسترسی به غذا و مراقبت های پزشکی جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا