سلامت خانواده

رژیم کتوژنیک ممکن است کلسترول بد خون را افزایش دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی لاین، یک مطالعه رژیم غذایی جدید کتوژنیک در مقایسه با رژیم غذایی با مقادیر کم قند اضافه شده و نشان داد که هر دو رژیم غذایی باعث کاهش توده چربی در مقایسه با رژیم غذایی شاهد شدند.

با این حال، رژیم بیایید ببینیم با تغییرات متابولیک منفی، مانند افزایش کلسترول بد و تغییرات در میکروبیوم روده گنجانده شده بود.

رژیم غذایی کم قند افزوده برای سلامت کلی توصیه می شود. منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که قندهای آزاد کمتر از 10 درصد انرژی دریافتی را تشکیل می دهند، زیرا با بیماری های مزمن مرتبط هستند.

مطالعات نشان داده اند که کاهش مصرف قندهای آزاد به کاهش توده چربی کمک می کند. به طور مشابه، محدودیت کربوهیدرات، مانند رژیم غذایی کتوژنیکیک روش کاهش وزن اثبات شده است که اخیراً بسیار محبوب شده است.

مطالعه جدید شامل 53 شرکت کننده بود و به مدت 12 هفته ادامه یافت.

دانشمندان همچنین دریافتند که در مقایسه با رژیم غذایی شاهد، رژیم کم قند و رژیم غذایی بیایید ببینیم آنها توده چربی را به ترتیب 2.1 و 2.9 کیلوگرم کاهش دادند. آنها دریافتند که این کاهش وزن با تغییرات در فعالیت بدنی ارتباطی ندارد – همه گروه ها دارای سطوح فعالیت مشابه بودند.

با این حال، دانشمندان دریافتند که رژیم غذایی بیایید ببینیم در مقایسه با یک رژیم غذایی کم قند و یک رژیم غذایی شاهد، سطح کلسترول بد و سایر نشانگرهای مرتبط با خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش داد. رژیم غذایی بیایید ببینیم همچنین با کاهش باکتری های خوب روده همراه بود.

در همین حال، رژیم غذایی بدون قند کم این عوارض جانبی منفی را نداشت.

برخلاف رژیم های کم قند و کنترل، رژیم بیایید ببینیم به طور قابل توجهی در میکروبیوم روده تحت تاثیر قرار گرفته است.

به ویژه کاهش می یابند بیفیدوباکتریومیک باکتری روده “خوب” پیدا کرد. کاهش تعداد این گونه ها با افزایش خطر مشکلات متابولیک، ایمنی و روده همراه است.

بیفیدوباکتریوم من می بینم آنها همچنین ویتامین های مهم B و سایر ترکیبات را تولید می کنند که از سلامت کلی حمایت می کنند.

فیبر – کربوهیدراتی که سیستم گوارشی نمی تواند آن را تجزیه کند – باکتری های روده ما را تغذیه می کند. مصرف فیبر در رژیم غذایی بیایید ببینیم به شدت کاهش می یابد، که ممکن است دلیل این الگوی غذایی را توضیح دهد میکروبیوم تاثیر می گذارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا