سلامت خانواده

رژیم های غذایی گیاهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و مرگ را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی به گفته محققان، اجتناب از مصرف گوشت با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام مرتبط است.

پس از بررسی نزدیک به 50 مطالعه درباره چنین رژیم‌هایی که بین سال‌های 2000 تا 2023 منتشر شد، یک الگوی واضح ظاهر شد: این رژیم‌ها با خطر کمتر سرطان و بیماری‌های قلبی مرتبط با تنگ شدن شریان‌ها مرتبط بودند. نکته قابل توجه این است که به نظر می رسد این رژیم ها خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند. رژیم های گیاهخواری نیز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه بود.

علاوه بر این، رژیم های گیاهی احتمال چاقی، التهاب و کلسترول بد LDL را کاهش می دهند.

«متیو لاندری، یکی از نویسندگان و استادیار بهداشت جمعیت و پیشگیری از بیماری در UCLA، می گوید: «به طور کلی، این تحقیق نشان می دهد که رژیم غذایی مبتنی بر گیاه می تواند مفید باشد و برداشتن گام های کوچک در این مسیر می تواند تفاوت ایجاد کند.

او گفت: «برای دیدن برخی از این فواید لازم نیست کاملاً گیاهخوار شوید. حتی کاهش مصرف محصولات حیوانی یک یا دو روز در هفته می تواند در طول زمان فوایدی داشته باشد.

لندری گفت: «در حالی که کاهش مصرف گوشت ممکن است به پیشگیری از چاقی کمک کند، فواید آن فراتر از این است.

یکی از دلایل احتمالی این است که بسیاری از میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضد التهابی هستند و ضد آنها اکسیدانی هستند که می توانند تجمع پلاک را در شریان ها کاهش دهند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، فرآورده های گوشتی فرآوری شده مانند بیکن یا سالامی آنها همچنین خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. این سازمان به طور کلی گوشت قرمز را “سرطان زا” می نامد. زا برای انسان می داند

علیرغم یافته‌های مثبت در بررسی جدید، محققان از توصیه رژیم‌های غذایی گیاهی به همه خودداری کردند.

نویسندگان همچنین هشدار دادند که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه ممکن است منجر به کمبود ویتامین B12 شود، اما لندری خاطرنشان کرد که می‌توان با مصرف مکمل B12 این مشکل را برطرف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا