سلامت خانواده

رژیم غذایی کودکان سرطانی چگونه باید باشد؟

پوریا عادلی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت برنامه غذایی کودکان سرطانی اظهار کرد: پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آب، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد مورد نیاز کودکان سرطانی است.

وی با بیان اینکه برای در نظر گرفتن رژیم غذایی این کودکان، نوع بیماری، برنامه درمانی، سن، میزان فعالیت بدنی و داروهای مصرفی مورد توجه قرار می گیرد، افزود: پروتئین برای ترمیم و رشد بافت و نگهداری از پوست سلول های خونی، سیستم ایمنی و پوشش دستگاه گوارش استفاده می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران تصریح کرد: در صورت عدم دریافت پروتئین کافی، روند بهبودی کودکان مبتلا به سرطان کندتر می شود و گوشت کم چرب، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا خشک، نخود و عدس و غذاهای حاوی سویا خوب محسوب می شوند. منابع پروتئین .

عادلی ادامه داد: کربوهیدرات ها سوخت مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های بدنی و عملکرد اندام ها را تامین می کند و این امکان وجود دارد که کودکان مبتلا به سرطان برای بهبود بافت ها و به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود به کالری بیشتری نیاز داشته باشند.

وی بهترین منابع کربوهیدرات را میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار و نان، سیب زمینی، برنج، ذرت، نخود و لوبیا را از دیگر منابع کربوهیدرات عنوان کرد و گفت: ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای رشد و نمو ضروری هستند. بدن و ممکن است برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان سطح کلسیم و ویتامین D را در بدن کاهش دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با اشاره به نیاز کودکان سرطانی به استفاده بیشتر از کلسیم و ویتامین D، افزود: تمام سلول های بدن به آب نیاز دارند و اگر کودک مایعات کافی دریافت نکند یا مایعات بدن خود را از دست بدهد ممکن است بدنش کم آب شود.

عادلی خاطرنشان کرد: از جمله علائم کمبود آب در بدن می توان احساس خشکی کرد پوشش دهان، تیره شدن ادرار، بی قراری و سرگیجه نشان داده شده است و اگر والدین فکر می کنند کودکشان کم آب شده است باید با پزشک خود مشورت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا