اخبار سلامت

رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، همایش «کمپین ملی کودک سالم ایران هلث» با محوریت رونمایی از سند درمان رایگان کودکان زیر 7 سال و برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برگزار شد. امروز یکشنبه 3 اردیبهشت 1403 در ستاد وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت. درمان و آموزش پزشکی، معاونان بهداشتی، درمانی و دانشجویی و فرهنگی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

خدمات رایگان سرپایی و بستری برای نوزادان و کودکان زیر 7 سال در مراکز دانشگاهی دولتی سراسر کشور

با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، بر اساس بند (9) سیاست های کلان حوزه سلامت «بر اساس کاهش سهم مردم از هزینه های درمان و در راستای اجرای قانون. حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران، هزینه کلیه خدمات بستری، اورژانس تحت نظارت، بستری موقت و خدمات سرپایی برای نوزادان و کودکان زیر هفت سال (به استثنای موارد طب سرپایی) در کلیه مراکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور رایگان بود.

لازم به ذکر است کلیه نوزادان و کودکان تا هفت سال (از بدو تولد تا 6 سال و 11 ماه و 29 روز در زمان پذیرش) که دارای بیمه پایه هستند مشمول این طرح می شوند.

رونمایی از برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس

همچنین همزمان با چهلمین سال برنامه توسعه واکسیناسیون کشور، گام دیگری در جهت ارتقای سلامت کودکان برداشته شد و واکسن پنوموکوک و روتاویروس در برنامه ایمن سازی کودکان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا