اخبار سلامت

رونمایی از آمارنامه دارویی 1402

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر سید حیدر محمدی; رئیس سازمان غذا و دارو از انتشار آمار دارویی کشور در سال 1402 خبر داد و تصریح کرد: هدف از انتشار این داده‌ها دسترسی عادلانه به داده‌های بازار دارویی کشور، کمک به توسعه صنعت و بازار دارویی، کمک به توسعه صنعت دارو و دارو است. برنامه ریزی شرکت ها برای تامین دارو، برای ارتقای شفافیت در راستای نظارت کلی سازمان غذا و دارو و ارائه داده ها در قالب داشبوردی قابل استفاده برای همه اقشار جامعه و ذینفعان است.

وی افزود: تمامی داشبوردها قابلیت جستجوی چندگانه و پیشرفته دارند و تحلیل های کاربردی را در قالب نمودارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داشبوردهایی که قبلا توسط اداره کل دارو و مواد تحت کنترل در پلتفرم Publicbi.fda.gov.ir منتشر شده بود شامل داشبورد آمار دارویی بر اساس اعلام سال 1400 و 1401 است. ، داشبورد آمار دارویی. بر اساس اظهارات تامین کننده و داشبورد، ترخیص کالا سلامت بوده است.

وی به ویژگی های داشبورد آمار دارویی بر اساس بیانیه سال 1400 و 1401 اشاره کرد و گفت: این داشبورد اطلاعات فروش اقلام دارویی را از شرکت های پخش به داروخانه ها ارائه می کند و نزدیک ترین داده های قابل اعتماد به میزان مصرف اقلام دارویی است.

به گفته وی، اطلاعات ارائه شده در داشبورد 1400 و 1401 شامل ارزش ریالی و ارزش عددی بازار دارویی کل کشور هر یک از شرکت ها یا هر یک از مجوزهای دارویی، ریالی و سهم عددی هر یک از شرکت های عرضه کننده و توزیع کل بازار دارویی کشور ، از بازار واردات و تولید داخلی و یا از بازار دارویی، نوعی دارو هستند.

محمدی تصریح کرد: داشبورد آمار دارویی بر اساس اظهارات تامین کننده، حاوی اطلاعات اقلام دارویی است که پس از عرضه توسط شرکت تامین کننده شناسایی (برچسب) شده و در سامانه Titec بارگذاری شده است و میزان دارو را نشان می دهد. عرضه در قالب واردات و تولید داخلی.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، داشبورد آمار دارویی 1402 بر اساس صورت‌حساب توزیع نیز بر اساس اطلاعات فروش شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها و تمامی داده‌هایی است که شرکت‌های پخش در سامانه Titec بارگذاری کرده‌اند. در طول سال مجدداً با شرکت ها بررسی شده و در نهایت در فرم آمار دارویی آن سال منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا