رونمایی از آرم گردشگری بهداشت ایران با هدف ارتقاء وضعیت بین المللی – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرنگار MEHR ، سید سجاد رازاوی ، معاون مدیر بهداشت در وزارت بهداشت ، در یک کنفرانس خبری در مورد گردشگری بهداشتی شرکت کرد و گفت: “گردشگری بهداشتی یکی از شاخص های مهم قدرت و قدرت کشورها در سطح بین المللی است و نمی توان در نشان دادن وضعیت اقتصادی و اجتماعی غافل شد.” ارزش این منطقه محدود به ارقام اقتصادی نیست. در عوض ، این ارتباط مستقیم با اعتبار جهانی کشور دارد.
وی ادامه داد: به همین دلیل ، در برنامه هفتم توسعه ، موضوع بهداشت و گردشگری به ویژه مورد توجه قرار گرفته است و هدف دستیابی به موقعیت جهانی در این زمینه به دست آمده است. “
وی ادامه داد: در ایران ، سازمان ها ، بیمارستان ها و شرکت ها در زمینه بهداشت و گردشگری فعال هستند. اما آنچه مهم است انسجام و هماهنگی این فعالیت ها در قالب یک سیستم خاص به گونه ای است که خدمات بهداشتی و گردشگری کشور یکپارچه و استاندارد شده است. اولین چیزی که یک توریست بهداشت خارجی به آن پرداخته است ، کیفیت خدمات بیمارستان ، ضمانت ایمنی و بهداشت است. برای این منظور ، ایجاد یک آرم واحد برای گردشگری بهداشت ایران می تواند نشانه استاندارد سازی خدمات ، انسجام ملی و نظم در زمینه بهداشت باشد.
معاون وزیر بهداشت گفت: “اعتماد خارجی است.” هنگامی که یک مرکز بهداشت یا بیمارستان با آرم رسمی گردشگری بهداشتی فعالیت می کند ، برای مشتریان اطمینان بیشتری خواهد داشت. علاوه بر نشان دادن کیفیت خدمات ، این نشانگر وجود یک سیستم نظارتی در زمینه گردشگری بهداشت ایران است. در بسیاری از کشورها ، چنین استانداردهایی پیش نیاز برای گردشگران خارجی است و بیماران قبل از انتخاب مقصد درمانی ، به اعتبار موسسات ، نوع پوشش بیمه و هزینه ها توجه می کنند.
وی اذعان کرد: در این رابطه ، شورای راهنمایی گردشگری بهداشت ، با همکاری وزارت بهداشت و تلاش های مداوم کارشناسان در این زمینه ، پروژه ای به نام آرم گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران را تدوین کرده است. این برنامه از طریق یک جشنواره ملی اجرا می شود تا پایه و اساس مشارکت حداکثر فعالان بهداشت ، ارائه پیشنهادات و استفاده از مشوق های مختلف را فراهم کند.
رازاوی گفت: اجرای این پروژه گامی مؤثر در جهت حضور جسورانه تر ایران در عرصه بین المللی گردشگری بهداشتی خواهد بود و امیدواریم که با همکاری آژانس های مربوطه ، این پروژه بتواند موقعیت ایران را در رقابت جهانی ترویج کند و بیماران خارجی بیشتری را به کشور جذب کند.