سلامت خانواده

روند نزولی نرخ باروری در کشور/ ایران در سال 1429 پیر می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده با اشاره به جایگاه بالای متخصصان زنان و زایمان در نظام سلامت کشور گفت: ابتدا باید دید در تاریخ و جهان در کجا هستیم و به عنوان یک پزشک و یک فعال با چه کسانی روبرو هستیم. فرد در حوزه درمان». ما داریم و به چه فرآیندهایی خدمت می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق پزشکی تصریح کرد: اخلاق پزشکی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید به دانشجویان و دستیاران آموزش دهیم. تنها وظیفه ما آموزش مباحث مهارتی نیست. ساکنین ما اخلاق و رفتار پزشکی را از ما می آموزند. بحث اخلاق پزشکی و رفتار بیمار به اندازه بحث حرفه ای مهم است.

رئیس زاده تاکید کرد: متخصصین زنان و زایمان و همکاران در حوزه زنان و زایمان مراقب باشید در مقابل چه کسانی وظایف خود را انجام می دهید. وظیفه خطیر شما در مقابل شخص بزرگ و بی نظیری به نام زن است که جایگاه عظیمی در آفرینش دارد و مادر طبیعت است. تمام روح طبیعت به زن بستگی دارد.

وی با اشاره به بحران سالمندی در ایران تاکید کرد: کشور ما در آستانه ورود به بحران فوق سالمندی قرار دارد. این یک چالش جمعیتی مهم است. در این چند دهه به برکت حضور جوانان نخبه ایرانی تحصیلکرده همه پیشرفت ها و افتخارات را داشته ایم و در سال 1393 در بین کشورها قرار گرفت. پیرمرد ما در دنیا بودیم اما طبق پیش بینی ها در سال 1429م قسمتی از ما کشورهای قدیمی خواهیم بود. فتح قله ها بدون جوانان امکان پذیر نیست.

رئیس زاده ادامه داد: روند نرخ تولیدمثل در کشور رو به کاهش است. این روند به صورت سقوط آزاد بود و در دو سال اخیر متوقف شده و شیب آن در حال کاهش است، اما بحران همچنان وجود دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اگر معتقدیم مسئله جمعیت مهم است باید اهمیت موضوع را به جایگاه انسانی که متولی سلامت مادران و مادران است در نظر بگیریم. بچه دار شدن نیز مهم هستند. اگر روزی شاهد باشیم که توجه و توجه مسئولان و سیاستگذاران کشور به جایگاه کسانی که حافظ سلامت مادران این سرزمین هستند و درگیر فرآیند مهمی چون زایمان و مراقبت از قبل هستند، در طول و پس از آن در رأس توجه و اهمیت و شأن و تخصیص بودجه قرار دارند. می توانیم بپذیریم که مسئولان در بحث افزایش جمعیت جدی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا