اخبار سلامت

روند لجام گسیخته سقط جنین باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت امروز در اجلاس سراسری سلامت مادران و جوانان جمعیت در مرکز قلب شهید رجایی اظهار داشت: 73 ماده قانونی به تصویب رسیده که بیشتر آن در وزارت بهداشت و بقیه در وزارتخانه های دیگر است. در حوزه سلامت حدود 70 درصد مشکلات خارج از وزارت بهداشت ایجاد و تعریف می شود. به عنوان مثال سالانه 20 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند که اکثراً جوانان هستند، در حالی که کاهش این آمار از عهده وزارت بهداشت خارج است و یک بحث فرادستگاهی است. اگر مشکلات خودرو در کشور حل نشود، کار ما در حوزه سلامت سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: جمعیت مسئله آینده ایران و یک مسئله ملی است و اگر به ابعاد آن نگاه کنیم بحث های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در بحث جوانان جمعیت مستتر است.

ظفرکندی تصریح کرد: مسائل ارزشی و نگرش در حوزه باروری باید تغییر کند و از تجربیات بین المللی در حوزه جمعیت استفاده کنیم. آمار خوبی در زمینه سقط جنین وجود ندارد و سقط جنین چه قانونی و چه غیرقانونی، آمار مناسبی نیست و بنابراین باید به همه ابعاد سقط جنین و پیشگیری از آن در کشور توجه شود و روند لجام گسیخته سقط جنین باید مورد توجه قرار گیرد. متوقف شود.

وی ادامه داد: ارزیابی ها در حوزه جمعیتی باید پویا باشد و آینده دور را در نظر گرفت. زمانی تصمیم سیستمی برای محدود کردن جمعیت در همه اقشار جامعه گرفته شد و اکنون به جایی رسیده ایم که باید این چالش را حل کنیم و آن اقدامات سیستمی برای کاهش جمعیت را جبران کنیم. یکی از دلایل کاهش تولیدمثل این است که به دلیل محدودیت جمعیت در نسل های گذشته، تعداد مادران در حال حاضر کم است.

وزیر بهداشت هشدار داد: اگر به این روند ادامه دهیم، ایران در آینده نه چندان دور به قدیمی ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد. در عین حال با افزایش سن جمعیت، نیاز به نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی افزایش می یابد.

همچنین حسین فرشیدی; معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: ما می خواهیم به تک تک جوانان جامعه ورود پیدا کنیم، وزارت بهداشت از قبل از بارداری تا بعد از زایمان و تولد نوزاد با خانواده ها سر و کار دارد و از این رو باید به همه این ابعاد از سلامت زنان و مادران گرفته تا سلامت نوزادان توجه کنید.» انجام دادن

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: 30 سال دیگر کشورهای همسایه با رشد جمعیت مواجه خواهند شد در حالی که کشور ما با کاهش جمعیت مواجه خواهد شد. در حالی که جوانان جمعیت از اقتدار ایران پیروی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا