سلامت خانواده

روند شناسایی محصولات سلامت محور در کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی با اشاره به تکمیل شناسایی داروها، دارویی، مکمل ها، فرآورده های طبیعی و سنتی، شیرخشک و مواد غذایی خاص و وارداتی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: شناسایی لوازم آرایشی و بهداشتی. محصولات با همکاری داخلی و خارجی با اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی و انجمن ها، سندیکاها انجام شد.

وی افزود: در این اقدام، شناسایی فرآورده های دارویی از 14 هزار و 286 مورد در سال 1398 به 45 هزار و 731 مورد در سال 1392، لوازم دارویی از 726 مورد در همان سال به 2 هزار و 981 مورد در سال جاری و شناسایی فرآورده های تکمیلی از 2 هزار و 61818 به 2399. لوازم آرایشی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی با وجود محدودیت‌های وارداتی که برای حمایت از تولید داخلی در دستور کار قرار گرفت، از ۷۸۰۱۴ قلم لوازم آرایشی و ۷۴۵۱ ماده غذایی و آشامیدنی شناسایی شده در سال ۱۳۹۸ به ترتیب به ۹۸۲۰۲ و ۸۵۹۴ مورد در سال جاری رسید. .

کاظمی در ادامه به ایجاد فرآیند قیمت گذاری داروهای وارداتی و کنترل شده، مکمل ها و شیرخشک و مواد غذایی خاص که با سندیکاها، سازمان های بیمه گر و داروخانه ها انجام شد و با پیشرفت 100 درصدی داروها و مکمل ها اقدامی مهم دانست. . 70 درصد در شیرخشک و غذای مخصوص عملیاتی شده است.

وی در پایان ایجاد فرآیند قیمت گذاری کلیه محصولات پودر غذایی مکمل، طبیعی، سنتی و ویژه تولیدی و وارداتی، اقدامات بعدی دفتر فناوری اطلاعات و نظام سلامت سازمان غذا و دارو را برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا